خبرگزاری کار ایران

محمدرضا تابش در گفت‌وگو با ایلنا:

شکست ترامپ در جلسه اخیر شورای امنیت نشان دهنده موفقیت دیپلماتیک ایران است/ باید برای اجرای خواسته‌های اقتصادی مردم، گام‌های موثر برداریم

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۶۲۳

یک نماینده مجلس گفت: اجلاس اخیر شورای امنیت و شکست مفتضحانه ترامپ و دولت امریکا نشان دهنده موفقیت ما در عرصه دیپلماسی بوده است بنا بر این ما باید این عرصه را تقویت کنیم.

محمدرضا تابش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اینکه ایران چگونه می‌تواند از مسائل اقتصادی و شکاف بین اروپا و آمریکا در موضوع خروج احتمالی از برجام آمریکا استفاده کند، اظهار داشت: ما هیچگاه به قدرت‌های استکباری اتکا نداشته‌ایم زیرا این مسئله با هویت انقلاب اسلامی و ماهیت قدرت‌های استکباری در تضاد است. ما همیشه بند ناف‌مان را جدای از نقشه‌ها و راهکارهای قدرت‌های استکباری بسته‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مسئله نقطه اتکای ما به مردم است برای برون رفت از این شرایط احتمالی ابتدا مردم و مسئولین باید در اتحاد و وحدت کامل باشند.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: حوادث اخیر نشان داد مردم در عین اینکه نارضایتی دارند برای پایداری جمهوری اسلامی متحد هستند وگرنه حوادث اخیر می‌توانست به آشوب‌های گسترده تبدیل شود اما در عین حال این آلارم وجود دارد که ما باید در جهت اجابت خواست‌های اقتصادی مردم گام‌های موثرتری برداشته، حکومت موثر‌تر وارد شده، اصلاح ساختار اساسی انجام شود و مطالبات و خواست مردم نیز خط قرمز باشد. ضمن اینکه شاید مواردی باشد که باید مردم بهتر توجیه شوند که باید این اقدام صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم متحد باشند و آسیب‌ها رفع شوند، قدرت‌های استکباری نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، بیان کرد: شاید همین مسائل باعث شده که آمریکایی‌ها در اعمال تحریم‌های جدید و یا خروج از برجام مصر شوند، بنا بر این ما باید این نقائص را رفع و وحدت را در جامعه متجلی کنیم.

تابش یادآور شد: مردم ایران دوران سخت دفاع مقدس را گذرانده‌اند و آبدیده شده‌اند با این فشار‌ها از پا نمی‌افتند.

وی تاکید کرد: ما کشوری قدرتمند و منابعی غنی داریم که در سایه تعامل با دنیا و تنش زدایی فارغ از اینکه امریکا چه تصمیمی می‌گیرد راهبردهای اساسی خود را پیش می‌بریم و کشور را در مدار توسعه و ترقی قرار می‌دهیم. کما اینکه تا کنون نیز تیم دیپلماسی دولت این موفقیت را داشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اکنون که راه اروپا و امریکا جدا شده ایران باید از این فرصت استفاده کند، گفت: اجلاس اخیر شورای امنیت و شکست مفتضحانه ترامپ و دولت امریکا نشان دهنده موفقیت ما در عرصه دیپلماسی بوده است بنا بر این ما باید این عرصه را تقویت کنیم و در راستای تنش زدایی موثر‌تر گام برداریم تا اثر تحریم‌های احتمالی کم شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز