خبرگزاری کار ایران

حجتی:

ارتقای بهره وری آب کشاورزی و توسعه روش های نوین آبیاری از اولویت های دولت دوازدهم است

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۹۴۲

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ارتقای بهره وری آب در بخش کشاورزی و توسعه طرح های آبیاری نوین در مزارع از رویکردهای مهم دولت دوازدهم است.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: با کمک دولت و مجلس شورای اسلامی ۲۵۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی امسال در سطح کشور زیر پوشش طرح های آبیاری نوین قرار می گیرد.

وی ادامه داد: آبیاری نوین در خراسان رضوی تا سال ۱۳۹۲ تنها در گستره ۱۰۰ هزار هکتار اجرا شده بود ولی ظرف چهار سال اخیر ۷۰ هزار هکتار مزرعه در این استان زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفت.

وزیر جهاد کشاورزی به نقش حیاتی قنات در کشور اشاره و بیان کرد: قنات ها در تامین آب بسیار ارزشمند و حیاتی هستند. با وجود محدودیت منابع آبی باید با نگاه ویژه ای به قنات و تخصیص اعتبارات مناسب برای لایروبی و بهسازی آنها تلاش کرد. قنات بهترین روش دریافت آب از سفره های زیرزمینی بدون آسیب به طبیعت است.

وی گفت: در بودجه سال آتی کشور اعتبارات ملی برای قنات ها به میزان ۹۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شد. علاوه بر آن اعتباراتی هم از منابع استانی و خودیاری مردمی به این بخش تخصیص می یابد.

حجتی به حمایت وزارت جهاد کشاورزی از تامین نهاده های دامی نیز اشاره و بیان کرد: بعد از دارو ضروری ترین ارز تخصیصی دولت به تامین این نهاده ها اختصاص می یابد و تامین این ارز بدون وقفه ادامه دارد.

وی به واردات برخی محصولات از جمله ذرت و سویا با تعرفه پنج درصد هم اشاره و بیان کرد: دولت دوازدهم از هیچ تلاشی برای رونق و توسعه بخش کشاورزی دریغ نمی کند.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه نرخ کنونی شیر را هم مناسب توصیف و بیان کرد: کمبود نقدینگی مهمترین مشکلات دامداران است اما امیدواریم با همراهی نظام بانکی و پرداخت تسهیلات تنگناهای این بخش کاهش یابد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز