خبرگزاری کار ایران

محمود حجتی مطرح کرد:

ضرورت تشکیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۵۸۷

وزیر جهاد کشاورزی تحقق زنجیره تولید و خدمات قبل، حین و بعد از تولید را برای توسعه کشاورزی ضروری توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی امروز پنجشنبه در جریان سفر به گناباد در جمع خبرنگاران افزود: با تحقق زنجیره تولید فعالان و شهرهای تولیدکننده محصولات کشاورزی بیشتر از منافع اقتصادی این بخش بهره مند می شوند.

وی توسعه صنایع تبدیلی را نیز از رویکردهای مهم وزارت جهاد کشاورزی برای جهت دهی بیشتر این بخش در مسیر رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی ذکر و بیان کرد: باید در هر منطقه متناسب با محصولات کشاورزی خاص آن با حمایت از بخش خصوصی برای توسعه کمی و کیفی این صنایع تلاش کرد.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: خراسان رضوی از ظرفیت های زیادی برای ایجاد صنایع تبدیلی از جمله در محصولاتی مانند زعفران و پسته برخوردار است و وزارتخانه با پرداخت تسهیلات از فعالان این بخش حمایت می کند.

وی همچنین با اشاره به تداوم پدیده خشکسالی و کمبود منابع آبی در سطح کشور، توسعه طرح های نوین آبیاری تحت فشار و کشت گیاهان کم آب و مقاوم برابر تنش های آبی را یک ضرورت کاهش تنگناهای این بخش ذکر کرد و خواستار توجه بیشتر فعالان کشاورزی به این موضوع شد.

حجتی بر لزوم تغییر تولید معیشتی به سمت تولید انبوه در بخش کشاورزی تاکید و بیان کرد: یکپارچه سازی تعاونی ها ضرورت توسعه این بخش است.

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به گناباد سامانه آبیاری نوین باغهای پسته موسسه موقوفات کشاورزی جنوب خراسان رضوی متعلق به آستان قدس رضوی را در روستای بیمرغ این شهرستان بهره برداری کرد.

باغ های پسته موقوفات آستان قدس رضوی در روستای بیمرغ در مجموع ۸۰۰ هکتار وسعت دارد که ۶۰۰ هکتار آن زیرپوشش آبیاری نوین قرار گرفت. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز