خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل:

MVM و پراید به خاطر شرایط فروش اقساطی، مشتری داشتند/ حذف خودروهای اعلام شده هیچ تاثیری بر بازار نداشت

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۲۱۰

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل گفت: خودروهایی مانند MVM و پراید 132 خودروهایی بودند که به خاطر شرایط اقساط در فروش، مشتری داشتند.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص اعمال 85 استاندارد جدید و توقف تولید برخی خودروها و تاثیر آن در بازار گفت: هیچ اتفاق خاصی در بازار رخ نداده است. در واقع خودروهایی که تولیدشان متوقف شده جزو خودروهای پر طرفدار نبودند که بخواهد اتفاق خاصی در بازار بیفتد.

سعید موتمنی ادامه داد: این خودروها جزو خودروهای تک ستاره بی‌کیفیت بودند و استانداردهای لازم را برای ادامه تولید نداشتند. ضمن آنکه این خودروهایی مانند MVM و پراید 132 خودروهایی بودند که به خاطر شرایط اقساط در فروش، مشتری داشتند.

وی ادامه داد: علی‌رغم هشدارهای سازمان استاندارد و سازمان محیط زیست اما این خودروها در 6 ماه اخیر هیچگونه پیشرفت فنی نداشتند و  مدیران این شرکت‌ها با این تفکر که مردم به هر حال این خودروها را می‌خرند و جلوی تولید آنها  گرفته نمی شود به تولید خود ادامه دادند.

موتمنی تصریح کرد: افرادی مشتری این نوع خودروها بودند که بودجه ضعیفی برای خرید خودرو داشتند و فقط به صورت اقساط می توانستند صاحب ماشین شوند. متاسفانه برخی خودروسازان از این شرایط سو استفاده کرده و خودرو را با پایین‌ترین کیفیت به این مشتریان تحویل می‌دادند.

وی با اشاره به خودروهای چینی حاضر در این لیست گفت: هر کسی که تعمیرگاه خودرو چینی باز کرده، یک شبه ره صد ساله را رفته و به اصلاح به جای تعمیرگاه بانک تاسیس کرده است. کافی است یک روز صبح جلوی یکی از تعمیرگاه‌های خودروهای چینی بایستید تا ببینید مردم از چه ساعت به  خاطر تعمیر ماشین در صف ایستاده‌اند.

موتمنی ادامه داد: قطعات خودروهای چینی نهایت تا 10 هزار کیلومتر عمر می‌کنند و بعد از آن مجبور به تعویض آن هستید. در واقع هر کسی که خودروی چینی خرید گرفتار شد. اگر امروز به تعمیرگاه خودروهای چینی بروید می‌بینید که مردم از 5 صبح در صف برای تعمیرات هستند.

وی در خصوص وضعیت بازار اظهار داشت: تا وقتی که  تکلیف تعرفه‌ خودروهای وارداتی به صورت دقیق روشن نشود، وضعیت بازار همین است و هیچ کس خرید و فروش انجام نمی‌دهد. مصرف کننده‌ها نیز با درک حباب قیمتی بازار از خرید خودروی جدید یا تبدیل به احسن خودداری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز