خبرگزاری کار ایران

زنگنه:

در شهرهای بزرگ بنزین یورو چهار عرضه می‌شود / دولت هنوز تصمیم قطعی برای افزایش قیمت بنزین نگرفته است

asdasd
کد خبر : ۵۷۲۷۷۷

وزیر نفت در باره مهار آتش چاه نفت رگ سفید گچساران، گفت: تاکید شده اقدامات کار و مسائل ایمنی رعایت شود که افراد دچار آسیب جدی نشوند و اگر به نتیجه برسیم اولین مرتبه است که چاه فوران کرده آن را از پایین مهار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نامدار زنگنه در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به وضعیت مهار آتش یکی از چاه‌های نفت، گفت: دو روش برای خاموش کردن چاه وجود دارد که مهار از بالا و دیگری مهار از پایین است که مهار از پایین در عمق زمین صورت می‌گیرد و به دلیل اینکه اطمینان داشته باشیم هر دو روش را لحاظ کردیم.

وی ادامه داد: در کمتر از یک هفته یکی از چاه‌هایی که به دنبال مهار کردن آن بودیم به آ‌ن نقطه نزدیک و اول آب  و بعد گل و لای تزریق شد و سعی در مهار آن داشتیم که در این مدت تلاش‌های زیادی صورت گرفت اما به دلیل 200 اتمسفر فشار سیال موفق نبودیم.

وزیر نفت با بیان اینکه تاکید شده اقدامات کار و مسائل ایمنی رعایت شود که افراد دچار آسیب جدی نشوند، اظهار داشت: اگر به نتیجه برسیم اولین مرتبه است که چاه فوران کرده، آن را از پایین مهار می‌کنیم. همه ظرفیت‌های باتجربه کشور در آنجا مستقر هستند که به این تعداد نیرو زیاد انتقاد شد اما به دلیل این که دو چاه در نزدیکی آن وجود دارد که در حال حفاری هستیم به این نیروها نیازمندیم.

زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه این چاه ظرف یک ماه آینده خاموش خواهد شد؟ تصریح کرد: نمی‌توانم بگویم تا یک هفته آینده خاموش می‌شود. قولی که دادم این بود تا چاه مورب به نقطه تغذیه شده چاه فوران شده برسد و از آنجا اقدامات برای کنترل صورت بگیرد.

وی درباره افزایش قیمت بنزین و گازوئیل خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس‌جمهور روز گذشته گفت مجموع قیمت این دو باهم کمتر از مجموع قیمت این دو در عرصه جهانی است و حدودا کمتر از دو هزار تومان خواهد بود و دولت هنوز تصمیم قطعی در این زمینه نگرفته است.

وزیر نفت درباره اینکه سازمان محیط زیست آلودگی هوا را ناشی از بی‌‌کیفیتی بنزین و گازوئیل دانسته است نیز ابراز داشت: در شهرهای بزرگ بنزین یورو چهار عرضه می‌شود و گازوئیل هم بدون گوگرد یا با گوگرد در حد بسیار پایین عرضه می‌شود اما خودروهایی که از نقاط مختلف وارد شهر می‌شوند ممکن است از جاهای مختلف سوخت زده باشند و گازوئیل‌شان آلودگی بیشتری داشته باشد و بیشتر آلودگی به ذرات معلق در هوا برمی‌گردد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز