خبرگزاری کار ایران

معاون اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

خط دریایی چابهار – مسقط متوقف شد / دستگاه‌های دخیل در گردشگری سهم خود از یارانه را نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۰۰۱

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای راه‌اندازی گردشگری دریایی 20 دستگاه و نهاد اجرایی دخیل هستند، گفت: به دلیل عدم پرداخت یارانه از سوی سایر دستگاه‌های دخیل در بخش گردشگری، خط دریایی چابهار – مسقط متوقف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیدحسن ابراهیمی در حاشیه بازدید خبرنگاران از ترمینال شهید کلانتری و پایانه مسافری دریایی با اشاره به ضرورت همکاری تمام دستگاه‌های دست‌اندرکار برای رونق گردشگری دریایی اظهار داشت: با وجود اینکه تمام امکانات در پایانه مسافری دریایی چابهار وجود دارد اما به دلیل عدم توجیه اقتصادی بخش خصوصی حاضر به ورود به این حوزه نیست.

وی با بیان اینکه گردشگری دریایی در چابهار رونق ندارد، اظهار داشت: در این پایانه مسافری 50 میلیارد ریال هزینه تجهیزات از جمله گمرک و... شده است اما با این وجود گردشگری دریایی بازدهی و سوددهی ندارد.

معاون اداره بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه برای راه‌اندازی هرگونه فعالیت گردشگری دریایی به همکاری 20 نهاد و دستگاه اجرایی نیاز داریم، گفت: در حال حاضر هیچ درآمدزایی در بخش گردشگری دریایی برای اداره بندر چابهار وجود ندارد و تنها یک نگاه ملی به این موضوع داریم.

وی افزود: ظرفیت سالن پایانه مسافری دریایی بندر چابهار در حال حاضر 600 نفر در روز است که امکان ورود 300 نفر و خروج 300 نفر به صورت همزمان از این پایانه وجود دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه خط مسافری چابهار – مسقط تعطیل شده است، گفت: چندی پیش شرکت‌های تعاونی خصوصی خط دریایی چابهار – مسقط را با کشتی مدرن هرمز با سرعت 50 گره دریایی و در مسیر 105 مایلی راه‌اندازی کرد اما به دلیل عدم کم‌کاری سایر نهادها این خط مسافری تعطیل شد.

وی با بیان اینکه خط چابهار – مسقط تا فروردین سال 96 برقرار بود، ادامه داد: به دلیل زیان بخش خصوصی ادامه کار گردشگری دریای چابهار – مسقط امکان پذیر نبود و هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی دخیل در بحث گردشگری یارانه‌ای به این بخش اختصاص نداد.

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سازمان بنادر و دریانوردی برای ادامه فعالیت‌های پایانه مسافری دریای چابهار تاکنون معادل یک میلیارد تومان یارانه پرداخت کرده است و از این پس منابع مالی برای پرداخت یارانه نداریم و سایر دستگاه‌ها باید سهم خود را بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز