خبرگزاری کار ایران

کرباسیان:

جزئیات راهبرد وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۸۷۰

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی با تشریح جزئیات راهبرد و برنامه وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم گفت:شرایط خاصی بر اقتصاد حاکم است و ما به هتل ۵ستاره دعوت نشده‌ایم.

به گزارش ایلنا، مسعود کرباسیان در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت:اصل اول سرمایه گذاری خارجی نرخ ارز است، بنابراین یکسان سازی نرخ ارز یک امر پذیرفته شده است، اما باید همه جوانب آن را رعایت کرد؛ بنابراین اقتصاد یک امر پیش بینی پذیر نیست؛ چراکه به اقتصاد رفتاری برمی گردد و در کشور ما نیز، عوامل متعددی از جمله قیمت نفت در آن دخیل هستند.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی افزود: برجام تحول مناسبی در جامعه اجرا کرد، بنابراین جامعه متاثر از تغییرات است؛ بنابراین باید با همدلی و هماهنگی و به کارگیری دانش جمعی ذی نفعان، کار را پیش برد.

وی تصریح کرد: ذی نفعان اصلی اقتصاد ایران را فعالان اقتصادی تشکیل می دهد، بنابراین بار مهمی از تامین رشد اقتصادی را هم به دوش می کشند، بنابراین باید به سمتی حرکت کرد که بهره وری را افزایش داد و زمینه را به نحوی فراهم نمود که تولید بیش از هر زمان دیگری افزایش یابد و البته، تولید بهره ور باشد.

کرباسیان با اشاره به قوانین موجود کشور گفت: آنچه که در سند وفاق ملی در بالاترین سطح کشور تنظیم و ابلاغ شده است، مورد تاکید در برنامه پیشنهادی وزارت اقتصاد در دولت دوازدهم است. بنابراین باید زمینه را به نحوی پیش برد که هماهنگی های لازم در این رابطه انجام گیرد.

وی افزود: باید شورای مشورتی بخش خصوصی با وزارت اقتصاد راه اندازی شود، چراکه دولت در استفاده از برخی نظرات، محدودیت دارد؛ پس باید دانش فکری را در حل مسائل به کار بست.

کرباسیان ادامه داد: ما کنار دست سیف هستیم؛ چراکه سازمان ناظر بر سیستم بانکی، بانک مرکزی است و باید به آن کمک کرد. اصلاح لایحه بانکی مورد مطالبه مجلس بوده است که باید ارسال می شد که ما پیگیر این موضوع می شویم. البته باید از فعالان اقتصادی نیز نظرخواهی کرد.

وی با اشاره به رابطه مناسب با کمیسیون برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه اصلاح نظام بانکی که زحمت زیادی را به دوش بانک مرکزی قرار داده است، باید هر چه سریعتر در دستور کار قرار گیرد و به مجلس ارایه شود.

وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی خاطر نشان کرد: شرایط اقتصادی اکنون سخت است و ما به هتل ۵ ستاره دعوت نشده ایم؛ این در حالی است که باید با همراهی بخش خصوصی، مشکلات را حل کرد؛ تمام اینها در شرایطی است که بخش خصوصی اگر تیم اقتصادی را در کنار خود ببیند، یک بحث است و اگر آن را نادیده بگیرد، موضوع دیگری است.

وی اظهار داشت: صادرات و تولید از جمله موارد مهمی است که باید مدنظر قرار گیرد؛ کانال سبز را هم در مواقعی حتی با کشورها ایجاد می شود، اما تولیدات ما نمی تواند صادر شود، یعنی علیرغم اینکه شرایط برای همه تولیدات ایران در کشوری مثل روسیه تسهیل شد، اما صادرات نه تنها افزایش یافت، بلکه کاهش هم داشت.

کرباسیان گفت: دولت و مجلس در مورد مناطق آزاد به نتیجه خواهد رسید، ضمن اینکه امور مناطق آزاد نیز به وزارت اقتصاد سپرده شده است؛ بنابراین باید بخش خصوصی نیز در این رابطه فعال شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز