خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهمنامه مطالعاتی میدان گازی کیش و دارخوین بین ایران و انی ایتالیا

asdasd
کد خبر : ۵۰۲۴۹۱

معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت گفت: همکاری با شرکت‌های درجه یک دنیا برای ما دارای اهمیت است چرا که می‌توانیم به این ترتیب تراز خود را بالا ببریم و همچنین شرکت‌های ایرانی می‌توانند این طرح‌ها را اجرا کرده و ما وارد فاز جدیدی از کار می‌شویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، غلامرضا منوچهری، معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت در مراسم امضای تفاهم نامه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت انی ایتالیا برای مطالعه توسعه میدان کیش و فاز سه دارخوین با اشاره به فعالیت شرکت انی در ایران اظهار داشت: این شرکت در گذشته نیز در ایران فعال بوده و از جمله بزرگ‌ترین شرکت‌های راهبری نفتی اروپایی است و سوابق خوبی نیز در کشور ما داشته است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه برای بررسی و مطالعه دو میدان کیش و دارخوین تصریح کرد: شرکت انی در کشور مصر به لحاظ سرعت و کیفیت، رکوردهای خوبی داشته‌اند.

منوچهری ادامه داد: البته در میدان گازی کیش با شرکت‌های شل، گاز پروم و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر از ایران نیز MOU امضا کرده‌ایم و در دارخوین نیز قبلا شرکت امی فعالیت توسعه‌ای داشته است و در مورد این میدان با شرکت‌ ملی نفت فیلیپین و شرکت سرمایه‌گذاری غدیر هم امضای تفاهمنامه مطالعاتی داشته‌ایم.

وی با ابراز امیدواری از این که طی شش ماه، طرح مناسب و قابل قبول از تفاهمنامه‌ها دریافت کنیم، خاطرنشان کرد: نتایج این مطالعات مبنای کار بعدی ما خواهد بود و حاصل این MOU های مطالعاتی را می‌توانیم مقایسه کنیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه تاکنون سندهای ارزشمندی از مطالعات به دست ما رسیده است، گفت: این مطالعات در کنار یافته‌هایی که خودمان قبلا داشته‌ایم منجر به دریافت اطلاعات واقعی از نظر امکان برداشت، میزان برداشت و طول عمر میادین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قراردادهای ما در میادین 20 ساله است، افزود: در این مطالعات انتظار داریم که ظرفیت نهایی به ما اعلام شود و روش‌های EOR و IOR و ضریب بازیافت به ما اعلام شود تا بتوانیم ثروت انباشته را بازیافت کنیم چرا که در غیر این صورت از دسترس ما خارج می‌شود.

منوچهری با اشاره به به کارگیری تکنولوژی نو برای حداکثر ریکاوری خاطر نشان کرد: همکاری با شرکت‌های درجه یک دنیا برای ما دارای اهمیت است چرا که می‌توانیم به این ترتیب تراز خود را بالا ببریم و همچنین شرکت‌های ایرانی می‌توانند این طرح‌ها را اجرا کرده و ما وارد فاز جدیدی از کار می‌شویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز