خبرگزاری کار ایران

تعاونی اعتباری فرشتگان در مشهد آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۶۰۶

دو مؤسسه مالی و اعتباری فردوسی و فرشتگان برای تشکیل مؤسسه اعتباری آرمان در اسفند ۱۳۹۱ و در ادامه برنامه ساماندهی بانک مرکزی ادغام شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مؤسسه مالی و اعتباری فرشتگان در تاریخ ۱۳۷۷/۰۲/۰۸ تحت شماره ثبت ۱۳۳۷ در شهر مشهد، با نام شرکت تعاونی اعتبار شهید هاشمی مشهد تأسیس و شروع به کار کرد.

در سال‌های بعد نام شرکت تعاونی به فرشتگان تغییر یافت.

در اواخر سال ۱۳۸۹ با درخواست بانک مرکزی جمهوری اسلامی‌ایران مبنی بر تبدیل تعاونی‌های اعتبار به مؤسسات مالی و اعتباری، فرشتگان با احراز شرایط مورد نظر بانک مرکزی و پرداخت سرمایه اولیه در مهلت قانونی نزد بانک مرکزی جزء ۱۴ مؤسسه مالی و اعتباری مورد تأیید قرار گرفت.

این مؤسسه ۴ تعاونی اعتباری دیگر که نتوانستند سرمایهٔ اولیه برای اخذ مجوز از بانک مرکزی بگیرند به نامهای امید مشهد، فرزان بیرجند، اشتیاق سبزوار و رویان اسفراین را در خود ادغام کرد.

مؤسسه اعتباری فردوسی از ادغام ۷ تعاونی اعتبار در ۱۷ اسفند ماه سال ۸۹ تأسیس شد. این تعاونی‌ها عبارت بودند از: بدر توس، امید جلین، الزهرا مشهد، پیوند مشهد، حسنات اصفهان، دامداران و کشاورزان کرمانشاه و تعاونی اعتبار عام کشاورزان مازندران و دو مؤسسه مالی و اعتباری فردوسی و فرشتگان برای تشکیل مؤسسه اعتباری آرمان در اسفند ۱۳۹۱ و در ادامه برنامه ساماندهی بانک مرکزی ادغام شدند.

حیدری معاون نظارت بانک مرکزی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ اعلام کرد تعاونی فرشتگان ۸۶۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد.

بانک مرکزی ایران در هفته آخر اردیبهشت ۱۳۹۶ از تعیین تکلیف این تعاونی خبر داد که قرار شد طبق اطلاعیه تاریخ ۲۶ اردیبهشت ۹۶ بانک مرکزی و شروع کار شعبه‌های کاسپین از روز ۲۸ اردیبهشت سپرده‌گذاران کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال به شعب بیست‌گانه کاسپین مراجعه و سپرده‌های خود را تعیین تکلیف کنند.

بنا به گفته فرشاد حیدری، معاونت نظارتی بانک مرکزی، از مجموعه ۴۵۰ هزار سپرده‌گذار حدود ۴۰۰ هزار مورد سپرده زیر ۱۰۰ میلیون ریال دارند و باین ترتیب تعیین تکلیف می‌شوند.

به این سپرده‌گذاران اختیار داده شده یا اصل پول خود را پس بگیرند و یا در کاسپین سرمایه‌گذاری کنند. اما برخی از سپرده‌گذاران سود پول خود را هم طلب می‌کنند در حالی که بانک مرکزی اعلام کرده است که اصل پول ملاک است و از سود این سپرده‌ها بعد از شهریور ۱۳۹۴ خبری نیست.

این درحالی است به گفته بیشتر سپرده گذاران، علاوه بر سود سپرده از اصل سپرده آنها نیز کسر شده است و کارمندان کاسپین از ارائه هرگونه توضیحی بابت فرمول کسر از سود و اصل سپرده به سپرده گذاران امتناع می‌کنند.

برطبق اطلاعیه بانک مرکزی ایران سپرده‌گذاران تعاونی فرشتگان با سپرده‌های تا ۲۰۰ میلیون ریال نیز می‌توانند از ۹ خرداد ۱۳۹۶ به شعب بیست‌گانه کاسپین مراجعه و سپرده خود را تعیین تکلیف کنند یا آنرا دریافت کنند و یا در کاسپین سرمایه‌گذاری کنند؛ که با اجرای این دو مرحله و براساس برآوردها ۳۹۷۳۹۲ نفر از مجموع ۴۵۸۸۲۶ نفر سپرده‌گذار یعنی ۸۷ در صد آنها تعیین تکلیف می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز