خبرگزاری کار ایران

پرورش در حاشیه امضاء قرارداد ATR

مذاکره برای ورود بویینگ از اردیبهشت ماه ادامه دارد/هواپیماهای جدیدمجوز پرواز بین المللی را گرفتند

asdasd
کد خبر : ۴۷۷۶۹۵

پرورش گفت:برخی‌ها فقط به دنبال ایراد گرفتن از این هواپیماها هستند و شائبه‌هایی همچون برد پرواز کم ، ایرادات فنی و عدم استفاده آنها در خطوط بین المللی را مطرح می‌کنند این در حالی است که از تاریخ 23 دیماه که هواپیمای ایرباس A321 وارد ناوگان شد در شبکه حمل و نقل داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گرفته است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در حاشیه امضای قرارداد بین ایران ایر و شرکت ATR مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با انتقاد از برخی بداخلاقی‌ها در خصوص هواپیماهای تازه وارد به این ناوگان هواپیمایی گفت: برخی‌ها فقط به دنبال ایراد گرفتن از این هواپیماها هستند و شائبه‌هایی همچون برد پرواز کم ، ایرادات فنی و عدم استفاده آنها در خطوط بین المللی را مطرح می‌کنند این در حالی است که از تاریخ 23 دیماه که هواپیمای ایرباس A321 وارد ناوگان شد در شبکه حمل و نقل داخلی و خارجی مورد استفاده قرار گرفته است و تا روز گذشته 815 ساعت پرواز داشته و بیش از 68 هزار مسافر جابجا کرده است و به طور متوسط روزی 10 ساعت پرواز داشته است.

وی ادامه داد: این در حالی است که به دلیل جدید بودن این هواپیما برخی ملاحظات انجام شده و به قول معروف با احتیاط با آن برخورد کرده اما در آینده نزدیک آن را به نورم جهانی که 14 ساعت پرواز در روز است خواهیم رساند این در حالی است که چک کلاس A آن سه روز پیش انجام شد و فقط یک روز طول کشید از سوی دیگر هواپیمای فوکری الان در آشیانه موجود است که سن آن 23 سال است و یک هفته مشغول چک کلاس A است و هزینه‌هایی که برای آن می‌شود بیش از 2 برابر این هواپیمای نو است. این تنها یک نمونه از تفاوت‌های بین هواپیمای نو و قدیمی است.

مدیرعامل ایران ایر تصریح کرد: هواپیمای A330 نیز 151 ساعت پرواز داشته و دیگر هواپیمای این مدل نیز که در اواخر سال تحویل گرفتیم 55 ساعت پرواز داشته است. مطابق قراردادی که ما ایرباس داریم باید از کمک خلبان فرانسوی در ماه‌های اول استفاده کنیم این در حالی است که 29 خلبان ما در حال آموزش توسط این شرکت هستند.

وی ادامه داد: مطابق قوانین بین المللی هر هواپیمایی که در خطوط بین المللی تردد کند بایستی مجوزهای خاص خود را دریافت کند که ما مجوز  A321 را قبلا اخذ کردیم و دو ایرباس دیگر را نیز سه روز پیش مجوز آن را گرفتیم و از اردیبهشت ماه آنها نیز وارد خطوط بین المللی خواهد شد.

وی در خصوص تحویل پیش از موعد بوئینگ 777 گفت: مطابق قرارداد اولین فروند از این هواپیما قرار بود در اردیبهشت ماه 97 تحویل ما شود اما این شرکت پیشنهاد داده با توجه به اینکه هواپیمای ترکیش ایرلاینز آمادگی تحویل یکی از سفارشات خود را ندارد آن را به ما بدهد. این اتفاق در بسیاری از ایرلاین‌ها صورت می‌گیرد و چیز عجیبی نیست. با توجه به اینکه نمایندگان بوئینگ از روزهای قبل برای مذاکرات در تهران هستند ما این موضوع را نیز با آنها بحث خواهیم کرد و اگر شرایط ما احراز شود این هواپیما را یک ماه و نیم دیگر تحویل خواهیم گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز