خبرگزاری کار ایران

تجهیز سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه های نوین آبیاری

asdasd
کد خبر : ۴۴۷۹۱۰

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بر اساس یک برنامه ۱۰ساله پیش بینی شده، سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شود که امیدواریم به این مهم دست یابیم.

به گزارش ایلنا،  محمود حجتی در حاشیه بازدید از پروژه های کشاورزی استان کرمانشاه با اعلام این که با اقدامات انجام شده در سه سال اخیر راندمان آبیاری به 44 درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با ادامه این روند هم تولیدات بخش کشاورزی افزایش و هم استفاده از سفره های آب زیر زمینی کاهش می یابد.

وی با بیان این که یکی از اولویت های دولت و وزارت جهاد کشاورزی استفاده بهینه از آب است و در این خصوص برنامه های مناسبی در اجرای سیستم های نوین آبیاری انجام شده و این روند در حال اجراست، تصریح کرد: با اجرای سیستم های نوین آبیاری ، منابع آب زیر زمینی حفظ خواهد شد و بحران آب در کشور مدیریت خواهد شد.

مهندس حجتی گفت: در حال حاضر نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار از اراضی کشور مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.

وی با بیان این که چهار میلیون هکتار از اراضی کشور هنوز به سیستم های نوین آبیاری مجهز نشده، گفت:بر اساس یک برنامه ۱۰ساله برنامه ریزی شده، سالانه ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شود که امیدواریم به این مهم دست یابیم.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه بازدید از پروژه های کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در اجرای پروژه های کشاورزی باید حلقه ها و زنجیره های تولید دیده شود.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل موفقیت و اقتصادی بودن پروژها این است که سعی شود زنجیره های تولید در کنار هم دیده شود به عنوان مثال در کنار مجتمع گاوداری، واحدهایی برای تامین علوفه و فرآوری شیر نیز ایجاد شود.

مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی و جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه در سفر یک روزه به استان کرمانشاه صبح امروز از پروژه دامداری ۶هزار راسی و طرح واحد پرورش و اصلاح نژاد اسب کرد در بخش ماهیدشت کرمانشاه بازدید کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز