خبرگزاری کار ایران

توقیف یک محموله 150تنی موز قاچاق در مرز بازرگان

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: واردکنندگان میوه‌های ممنوعه و مغازه‌داران در خارج از میدان مرکزی و در سردخانه‌های اطراف شهر تهران، اقدام به معامله و خرید و فروش میوه‌های قاچاق می‌کنند، چگونه ممکن است شما به عنوان یک شهروند از این موضوع خبر داشته باشید؛ اما مسئولان از آن بی‌خبر باشند؟

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا محمد علی طهماسبی- معاون وزیر جهاد کشاورزی-  در حاشیه اولین همایش ملی کشت بافت در محصولات کشاورزی بیان داشت: یک محموله 150تنی موز قاچاق در مرز بازرگان توقیف شده است.

او افزود: واردکنندگان میوه‌های ممنوعه و مغازه‌داران در خارج از میدان مرکزی و در سردخانه‌های اطراف شهر تهران، اقدام به معامله و خرید و فروش میوه‌های قاچاق می‌کنند، چگونه ممکن است شما به عنوان یک شهروند از این موضوع خبر داشته باشید؛ اما مسئولان از آن بی‌خبر باشند.

طهماسبی در خصوص روش کشت بافت بیان داشت:  در روش کشت بافت،  گیاهان حاصل اصالت نژاد و سلامتی بالایی دارند. تنها راه جلوگیری از واردات، ایجاد شرایط رقابتی است تا تولیدکنندگان بتوانند در این راستا، به تولیدات خود ادامه دهند.روش کشت بافت، سرعت تکثیر انبوه گیاهانی را که در معرض انقراض قرار دارند، افزایش می‌دهد.این‌ روش می‌تواند در همه عرصه‌های جنگلی، ‌مرتعی و گیاهان زراعی و باغی مورد استفاده قرار ‌گیرد.

او تاکید کرد: روش کشت بافت همچنین می‌تواند در توسعه تولید برخی گیاهان که از نظر تجاری برای کشور اهمیت دارند و از خشکسالی مراتع دچار آسیب شده‌اند، مفید واقع شود. در چند سال اخیر ۶۷ شرکت بخش خصوصی و دانش‌بنیان در این زمینه در کشور فعال شده‌اند. تولید گیاهان زینتی، دارویی، زراعی، جنگلی، گرمسیری و نیمه‌گرمسیری و همچنین گیاهان سرد و معتدل با توسعه کشت بافت امکان‌پذیر است و به همین خاطر، این روش باید جایگزین روش‌های سنتی شود.

 

کد خبر : ۴۴۷۰۷۵