خبرگزاری کار ایران

ابوالفضل حجازی در گفت‌وگو با ایلنا:

اتاق بازرگانی در دولت یازدهم فعال‌تر شد/ وزیر صنعت سیاست خوبی را پایه‌گذاری کرد/ هیچ دانستن برجام بی‌انصافی است

asdasd
کد خبر : ۴۴۴۰۷۸

عضو اتاق بازرگانی گفت: آقای نعمت‌زاده سیاست خوبی را پایه‌گذاری کرد. ایشان به شرکت‌های خارجی‌ که می‌خواهند در ایران فعالیت کنند، اعلام کرد باید با طرف ایرانی شریک شوند.

ابوالفضل حجازی، عضو اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد فعالیت‌های اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: اتاق بازرگانی به عنوان یک پایگاه مشورتی در نظام کشور مطرح است و در دولت تدبیر و امید توجه به آن بیشتر شد و سهم اتاق در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی بیشتر به چشم می‌آید که همین امر یکی از موفقیت‌های دولت یازدهم است.

حجازی تصریح کرد: در این چند ماه گذشته نوسانات نرخ ارز باعث دلگیری فعالان اقتصادی شد. در ایران وقتی قیمت ارز بالا برود همه هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به برجام گفت: توافق هسته‌ای، دستاورد زیادی داشته است و این واقعا بی‌انصافی است که برخی می‌گویند هیچ منفعتی عاید کشور نشده است. وقتی که یک پل خراب می‌شود سال‌ها زمان می‌برد تا دوباره آن پل احداث شود.

حجازی افزود: در حالی که تمام دنیا علیه ایران بسیج شده بود تیم دیپلماسی ما با فداکاری و از خودگذشتگی توانست برجام را نهایی کند و سرانجام کل نظام تصمیم گرفت که برجام امضا شود.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی نیز از برجام بهره‌مند شده است. ما قبلا حتی نمی‌توانستیم یک خودکار را به صورت مستقیم از اروپا خریداری کنیم اما امروز حواله‌ها و برخی ال سی‌ها باز شده است. هر چند برخی از بانک‌ها به دلیل عدم اطمینان از این روند همچنان از کار کردن با طرف‌های ایرانی خودداری می‌کنند.

حجازی ادامه داد: ما سال‌ها نتوانستیم هواپیما خریداری کنیم اما امروز قرارداد خرید 100 هواپیما را امضا می‌کنیم. ما در دوران تحریم در بخش تولید، بابت هزینه انتقال پول، کارمزد بالایی پرداخت می‌کردیم. کشتی‌رانی ما محدود بود اما الان آزاد است. امروز نمی‌توانیم بگوییم که صد در صد مشکلات کشور حل شده اما مشخص است که برجام تاثیرات مثبتی برای ما داشته است.

وی تصریح کرد:‌ آقای نعمت‌زاده سیاست خوبی را پایه‌گذاری کرد. ایشان به شرکت‌های خارجی‌ها که می‌خواهند در ایران فعالیت کنند، اعلام کرد باید با طرف ایرانی شریک شوند. اگر در 30 سال گذشته این سیاست اجرایی می‌شد شاید اصلا تحریم نمی‌شدیم یا اگر تحریمی صورت می‌گرفت ما نیز زیرساخت‌های خود را داشتیم. به نظر من در سال‌های آینده شیرینی برجام را بیشتر حس خواهیم کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز