خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر صنعت در گفت‌وگو با ایلنا:

وام‌های زود بازده دولت قبل، نگاه به تسهیلات را منفی کرد/ تخصیص ۱۶ هزار میلیارد تومان وام به واحدهای تولیدی

رحمانی گفت: ما توانستیم با تعاملی که بین بانکها و واحدهای تولیدی ایجاد کنیم تا به امروز به بیش از 12 هزار واحد کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کنیم.

رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت درگفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به طرح وام‌های زود بازده در دولت قبل گفت: با شرایطی که در دولت قبل در خصوص پرداخت تسهیلات و وام‌های زود بازده به وجود آمد نگاه‌ها نسبت به اینگونه تسهیلات منفی شد.

وی ادامه داد: اما در طرح رونق اقتصادی که در وزارت صنعت طراحی و در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شده ما فقط به واحدهایی تسهیلات می‌دهیم که مشکل فروش یا دعوای بین شرکا نداشته باشند بلکه مشکل آن‌ها فقط کمبود نقدینگی است.

وی افزود: در واقع شاه بیت طرح رونق اقتصادی حل مسائل مالی واحدهای کوچک و متوسط است، بر اساس نظر سنجی‌هایی که شرکت شهرک‌های صنعتی، مراکز پژوهشی و مرکز پژوهش‌های مجلس از ۳۰۰ واحد صنعتی انجام داده‌اند در حال حاضر مهم‌ترین مشکل این واحد‌ها کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش است

رحمانی تصریح کرد: ما توانستیم با تعاملی که بین بانک‌ها و واحدهای تولیدی ایجاد کنیم تا به امروز به بیش از ۱۲ هزار واحد کوچک و متوسط تسهیلات پرداخت کنیم ضمن آنکه در پرونده‌های دیگری نیز در کار گروه بانک‌ها و ستاد رونق اقتصادی در حال بررسی است، طرح کارت‌‎‌های اعتباری برای لوازم خانگی نیز یکی از همین تعاملاتی بوده که بین وزارت صنعت و بانک‌ها به وجود آمده است.

قائم مقام وزیر صنعت در پایان تصریح کرد: مطابق توافقی که با بانک مرکزی داشتیم ۱۶ هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص دادیم و توافق شده که اگر باز هم واحدهایی بودند که حائز شرایط تسهیلات باشند این مبلغ افزایش پیدا کند هر چند انتظار داریم با این سرعتی که پرونده‌ها در حال بررسی است ظرف یکی دو هفته آینده از این رقم عبور کنیم.

کد خبر : ۴۲۳۰۹۳