خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول خبر داد؛

کشتی کانتینری با ظرفیتTEU ۶۷۵۰در بندر امام پهلو گرفت

معاون اداره کل بنادر خوزستان گفت: با ورودکشتی کانتینری خارجی باظرفیت بیش از ۶۷۵۰TEU به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره)، روند فعالیت خطوط کشتیرانی کانتینری در این بندر این شتاب می‌گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ابوطالب گرایلو افزود: تردد مستمر شناورهای بزرگ خط کشتیرانی کانتینری از بنادر مختلف کشورهای جنوب شرق آسیا به بندر امام خمینی (ره) و برخورداری از تجهیزات و ادوات آماده کار و مناسب در پایانهٔ اختصاصی کانتینری این مجتمع بزرگ بندری کشور، موجب شده که این بندر به‌عنوان کانون تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در شمال غربی خلیج‌فارس ایفای نقش کند.

وی ادامه داد: با ورود این کشتی بزرگ به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) در مهرماه سال جاری، روند فعالیت خطوط کشتیرانی کانتینری به این مجتمع بزرگ بندری شتاب می‌گیرد. گرایلو ادامه داد: بخشی از محموله‌های تخلیه‌شده در این بندر به مقصد بنادر مجاور ازجمله خرمشهر و بوشهر و کشور عراق ترانشیپ (حمل کشتی به کشتی) می‌شود.

وی اظهار داشت: در پی تمایل سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه‌گذاری جهت توسعه و تجهیز پایانهٔ تخلیه و بارگیری کانتینری، فرصت بسیار مناسبی برای رشد و رونق دوچندان حمل‌ونقل کانتینری و بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های بالقوهٔ این بندر بزرگ تجاری کشور در این زمینه فراهم شد.

 کشتی حامل کالای کانتینری مذکور با ۳۰۴ متر طول، ۴۱ متر عرض و آبخور ۱۵ متر ازجمله شناورهایی است که علیرغم تردد کم‌سابقهٔ این‌گونه شناورهای پهن‌پیکر به مجتمع بندری امام خمینی (ره)، تحت شرایط ایمن و بامهارت نیروهای عملیات دریایی این بندر پهلوگیری و جداسازی شد.

 

کد خبر : ۴۲۱۳۱۵