خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بیمه رازی:

بیمه زندگی سهم پایینی در بخش بیمه‌های کشور دارد

مدیرعامل بیمه رازی گفت: ایران بعد از شکسته شدن دیوار برلین دومین اقتصادی است که مجدداً به اقتصاد دنیا بازگشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یونس مظلومی در نشست تخصصی بیمه که در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه برگزار شد با اظهار تاسف از ناهماهنگی برگزاری این نشست و عدم استقبال مسئولین اظهار داشت: این نشست در سطح این نمایشگاه نیست و انتظار ما استقبال بیشتر مدعوین از این نشست بود.

وی افزود: ایران عضو منطقه منا است که بعد از کشور ترکیه دارای بیشترین تولید حق بیمه است و حدود 18 درصد از کل حق بیمه منطقه مربوط به ایران می‌شود.

وی گفت: ایران، ترکیه، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در مجموع نزدیک به سه‌چهارم کل حق بیمه را به خود اختصاص می‌دهند. هرچند کشور ما وضعیت خوبی در منطقه دارد و دومین اقتصاد قوی منطقه محسوب می‌شود و به لحاظ جمعیت و وسعت جغرافیایی در حد مطلوبی است اما در زمینه بیمه چندان موفق نبوده است.

مظلومی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک شرکت صددرصد دولتی، 22 شرکت خصولتی و 7 شرکت بیمه در منطقه آزاد تجاری فعالیت می‌کنند که در مجموع 30 شرکت بیمه در کشور مجوز فعالیت دارند و هفت و نیم میلیارد دلار تولید حق بیمه در سال 2014 بود که به صورت اسمی نسبت به سال 2013 تا 11 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بیمه رازی تصریح کرد: براساس رنکینگ دنیا از نظر ضریب نفوذ بیمه در سال 2014 در رتبه 62 دنیا و در رتبه 15 آسیا بودیم.

وی گفت: سهم بیمه زندگی در ایران بسیار پایین است این در حالی است که در بخش بیمه غیر زندگی دارای رتبه 1.7 هستیم و چالش نقطه ضعف ما در بخش بیمه زندگی است.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه در ایران حائز اهمیت است زیرا کشور ما دومین کشور در بخش منابع گازی است و در بخش ذخیره نفت و گاز هم رتبه برتر را داریم. هرکدام از این منابع یک چرخه در اقتصاد ایجاد می‌کند و جذابیت خوبی برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند. ضمن آنکه جمعیت بسیار جوانی که مابین سن 25 تا 35 سال است در کشور حضور دارند که نیازمند بیمه عمر، خودرو و آتش‌سوزی هستند.

مظلومی خاطرنشان کرد: نکته بعدی عدم امنیت در اطراف ایران است. دو کشور افغانستان و عراق از نظر امنیتی در سطح پایینی قرار دارند و در بخش بیمه می‌توان خدماتی را در این کشورها ارائه داد.

وی افزود: ایران از لحاظ ریسک تروریستی از فرانسه وضعیت بهتری داشته و می‌تواند در بخش بیمه‌های دریایی و انرژی نیز رتبه خوبی را کسب کند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با برداشتن تحریم‌ها رقابت بین بیمه‌گران منطقه‌ای، آسیایی، روسی و هندی افزایش یابد.

مظلومی تصریح کرد: با وجود ذخایر بالای نفت و گاز و جمعیت جوان تحصیلکرده حق بیمه تولیدشده در حدود هشت میلیارد دلار است و ضریب نفوذ پایین چشم‌انداز عالی و بی‌نظیری را برای این صنعت پیش‌بینی می‌کند. این فرصت برای بیمه‌گران منطقه و نیز بیمه‌گران اتکایی اروپایی مغتنم است. ضمن آنکه فرصت‌های بی‌نظیری در کشور برای این حوزه وجود دارد و به گفته کارشناسان ایران بعد از شکسته شدن دیوار برلین دومین اقتصادی است که مجدداً به اقتصاد دنیا بازگشته است.

کد خبر : ۳۸۸۸۷۲