خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی:

11 کشور بذرهای مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند/ برآورد مصرف 4 میلیون و 700 تن مصرف کود در سال جاری

مدیر شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی گفت: در سال زراعی 4 میلیون و 700 هزار تن کود در نظر گرفته شده است؛ اما باید در نظر داشت که همه این نیازها به تقاضا تبدیل نمی‌شود.

یزدان سیف -مدیر شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی- در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که بذرهای مورد نیاز کشور از چه کشورهایی در جهان تامین می شود، بیان داشت: 11 کشور بذر مورد نیاز را تامین می کنند، اما مساله این است که تنها واردات مدنظر نیست و این محصولات به شرط انتقال تکنولوژی و دانش وارد کشور می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که وضعیت کشاورزی و مصرف کود با توجه به شرایط اقلیمی کشور به چه صورت است؟ ، اظهار داشت: کشور با کمبود آب مواجه است و تولید مستلزم صرفه جویی در عوامل تولید است برای اینکه ترکیب بهینه عوامل بیشتر رعایت شود باید مصرف کود را افزایش دهیم تا بهره‌وری آب ارتقا یابد.

سیف در ادامه گفت: در بیشتر مناطق بدون اینکه زمین را تغذیه کنند، از آن غذا می‌گیرند. در چنین شرایطی زمین فرسوده شده و بهره‌وری عوامل تولید پایین می‌آید. بنا بر این، اراضی آب مصرف می‌کنند، اما غذا ندارند.

مدیر شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی در پاسخ به این سوال که مصرف کود کشور چقدر است بیان داشت: در سال زراعی جاری  4 میلیون و 700 هزار تن کود در نظر گرفته شده است؛ اما باید در نظر داشت که همه این نیازها به تقاضا تبدیل نمی‌شود.

کد خبر : ۴۰۳۴۰۱