خبرگزاری کار ایران

نماینده اهواز در گفت‌وگو با ایلنا:

آتش‌سوزی‌های اخیر خرابکاری نبود/ دلیل حادثه نفت و گاز مارون فنی است

ساری گفت: آتش‌سوزی‌های اخیر در مجموعه نفت هماهنگی شده و خرابکاری نیست با توجه به اینکه سایت‌های وزارت نفت پرچالش و پرخطرند، بعضی استاتیک، بعضی ایرودینامیک و برخی حالت بینابین دارند لذا نوع و سنخیت اینجا‌ها می‌طلبد که چنین اتفاقاتی را قبول کنیم ولی در کل می‌شود آن را مدیریت کرد که به حداقل برسد.

علی ساری نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره حادثه اخیر در نفت و گاز مارون و ترکیدگی خط لوله گاز و در پی آن کشته شدن یک نفر و ارتباط آن با حادثه ماهشهر گفت: حادثه مارون در خارج از سایت و در منطقه عملیاتی نفت و گاز مارون ۴ رخ داده و مربوط به سهل انگاری در جوشکاری بوده است.

وی افزود: واقعیت امر این است که رخ دادن این دو حادثه در فاصله زمانی کوتاهی از هم نمی‌تواند مربوط به هم و از قبل هماهنگ شده باشد.

ساری تصریح کرد: بهر حال در سایت‌های نفتی درصد احتمال و وقوع خطر زیاد و طبیعی است.

وی یادآور شد: آتش‌سوزی‌های اخیر در مجموعه نفت هماهنگ شده و خرابکاری نیست با توجه به اینکه سایت‌های وزارت نفت پرچالش و پرخطرند، بعضی استاتیک، بعضی ایرودینامیک و برخی حالت بینابین دارند لذا نوع و سنخیت این مناطق می‌طلبد که چنین اتفاقاتی را قبول کنیم ولی در کل می‌شود آن را مدیریت کرد که به حداقل برسد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: حادثه امروز در نفت و گاز مارون فنی و به دلیل عدم رعایت اصول ایمنی است.

کد خبر : ۳۸۹۲۷۰