خبرگزاری کار ایران

در نشست رهاورد سفر اتریش؛ تاکید بر تغییر تصویر ایران در اذهان بین‌المللی

در نشست ارزیابی سفر اتریش که با حضور معاون بین الملل اتاق ایران، معاون حقوقی و مجلس بانک مرکزی و اکثریت اعضاء هیات اعزامی اتاق ایران به اتریش صبح روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه سال جاری در محل اتاق ایران برگزار شد، تغییر تصویر ایران در اذهان بین المللی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی اتاق ایران، فرهاد شریف معاون بین الملل اتاق ایران اظهار داشت: این سفر باید نقطه آغازی برای همکاری های جدید و کارهای مشترک بین شرکت های ایرانی و اتریشی باشد.

شریف تاکید کرد: تصویر ذهنی که جهانیان از ایران دارند، خیلی مهم است و باید همگی برای اصلاح این تصویر هرکارمی توانیم، انجام دهیم.

معاون بین الملل اتاق ایران از شرکت های ایرانی خواست که علاوه بر بیان مشکلات و موانع موجود بر سرراه تجارت به ارائه پیشنهادات، راه کارها و راه حل های ممکن هم بپردازند.

در ادامه این نشست، حسین نقره کار شیرازی معاون حقوقی و مجلس بانک مرکزی با اشاره به شرایط سخت تحریم در ماه های گذشته اظهار داشت: در شرایطی هستیم که فشارها تبدیل به فرصت شده و برای استفاده درست از این فرصت ها نیاز به زمان و صبر داریم تا مشکلات به طور کلی رفع شوند.

نقره کار شیرازی ادامه داد: قدم های بسیار سختی در دنیای تاریک و عدم همکاری دیگر کشورها دارد برداشته می شود و می خواهیم براساس منطق بین المللی بگوییم که آماده کار هستیم و آبروی رفته را برگردانیم.

معاون حقوقی و مجلس بانک مرکزی با پاسخگویی به سوالات و مسائل مالی و بانکی شرکت ها و تجار ایرانی گفت: وضعیت نظام بانکی پیگیری خواهد شد و حتما یک جلسه تخصصی برای پاسخگویی به مسائل بانکی تجار و اعضاء اتاق با حضور مسئولین و مقامات بانک مرکزی خواهیم گذاشت و برای حل تمامی مشکلات ایستادگی می کنیم.

در پایان این نشست اعضاء هیات اعزامی اتاق ایران به اتریش به دستاوردهای خود در این سفر، انعقاد قراردادها و یادداشت تفاهم ها و همچنین به مسائل و مشکلات مالی و بانکی بر سرراه تجارت و اجرایی شدن قراردادها پرداختند.

کد خبر : ۳۶۳۶۲۴