خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران ایر:

تنها3 فرودگاه در دنیا به ایران‌ایر سوخت نمی‌دهند/ شروع فروش مشترک بلیت های ایران ایر با ایرلاین‌های خارج

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه تنها سه فرودگاه در دنیا به هواپیماهای ایرلاین سوخت‌رسانی نمی‌کنند گفت: به دنبال راه‌اندازی سیستم فروش بلیت مشترک با ایرفرانس هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه تنها سه فرودگاه در دنیا به هواپیماهای ایرلاین سوخت‌رسانی نمی‌کنند گفت: به دنبال راه‌اندازی سیستم فروش بلیت مشترک با ایرفرانس هستیم.

فرهاد پرورش در جمع خبرنگاران با اشاره به از سرگیری پروازهای ایرفرانس به مقصد ایران اظهار داشت: با شرکت هواپیمایی ایرفرانس سالیان سال در زمینه همکاری های بازرگانی، فنی و عملیاتی روابط خوبی داشتیم اما به فشارهای دولت آمریکا و تحریم‌ها هوایی این ایرلاین‌ها مانند بسیاری از شرکت‌ها مجبور شد که همکاری‌های فنی خود را با ایران قطع کند.

وی ادامه داد: اما پس از اجرایی شدن برجام ایرفرانس مجوزهای لازم برای از سر گیری روابط خود با ایران را اخذ کرد.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه جلسات زیادی با ایرفرانس برگزار کردیم گفت: تفاهم‌نامه‌ای که امروز با ایرفرانس امضا شد برگشت به سال‌های قبل بود. اینکه بتوانیم همکاری‌هایی با این شرکت در زمینه فعالیت‌های فنی – عملیاتی، تامین قطعات و ورود تکنولوژی جدید و همچنین بحث آموزش داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه شکافی در این بخش‌های آموزشی، عملیاتی و فنی به دلیل تحریم‌ها در صنعت هوایی ایران به وجود آمده و همچنین هواپیماهای جدیدی را هم خریداری کرده‌ایم به این همکاری‌ها با ایرلاین‌های خارجی نیاز داریم و باید به یک سطحی برسیم که پس از یک دوره تمام این عملیات بدون نیازمندی به خارج از کشور در  داخل انجام شود.

پرورش همچنین درباره امکان همکاری مشترک ایران ایر و ایرفرانس برای فروش بلیط هواپیما گفت: هم ایران ایر عضو یاتا است و هم ایرفرانس بنابراین با توجه به سیستم BSBیاتا امکان فروش بلیت به صورت مشترک بین این دو شرکت وجود دارد.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه به دلیل تحریم‌ها ارائه این خدمات یاتا به ایران ایر قطع شده بود گفت: ایرلاین‌هایی که عضو یاتا هستند می‌توانند از سیستم فروش بلیت مسافر و بارنامه و اتاق کلر بهره‌مند باشند اما متاسفانه به دلیل تحریم‌ها یاتا ارائه این خدمات به ایران ایر را قطع کرده بود.

وی افزود: البته باید توجه داشته باشیم که یاتا یک موسسه وابسته به کشور کانادا است و کانادا هم در مذاکرات 1+5 حضور نداشت اما از تصمیمات این کشورها تبعیت می‌کند به هرحال امروز یاتا به دنبال ارائه این خدمات به ایران ایر است.

مدیرعامل ایران ایر با توجه به مکاتباتی که با یاتا داشته گفت: به واسطه نتایج برجام و برداشته شدن تحریم‌ها، مذاکراتی با یاتا داشته ایم که ایران ایر هم دوباره مشمول خدمات یاتا شود.

پرورش گفت: اگر این خدمات‌رسانی یاتا به ایران ایر برقرار شود با توجه به سیستمی که در حوزه بازرگانی ایرلاین‌ها وجود دارد، شرکت‌های هواپیمایی فعال در همه خطوط دنیا می‌توانند به صورت مشترک بلیت بفروشند.

وی ادامه داد: البته برای فروش بلیت به صورت مشترک تبادل مالی بین شرکت‌ها باید انجام شود که به دلیل تحریم‌ها ایجاد این تبادل مالی مشکل بود که اگر این موضوع هم برطرف شود می‌توانیم با شرکت‌های مختلفی به صورت مشترک بلیط بفروشیم.

وی با بیان انیکه قبل از تحریم‌های سال 2010 ایران ایر با 120 شرکت هواپیمایی دنیا ارتباط اینترلاین داشت گفت: قبل ازاین تحریم‌ها شرکت هواپیمایی ایران ایر با 120 شرکت هواپیمایی خارجی قرارداد بازرگانی یا همان فروش بلیت به صورت مشترک داشت اما به دلیل فشار دولت آمریکا و تحریم‌ها این موضوع هم ادامه پیدا نکرد البته با چند شرکت هواپیمایی برای فروش مشترک بلیت قرارداد امضا کرده‌ایم.

پرورش همچنین درباره قرارداد هواپیماهای ATR گفت: این هواپیماها طبق برنامه اعلام شده وارد ایران خواهند شد.

مدیرعامل ایران ایر همچنین با اشاره به رفع مشکلات سوخت‌رسانی در فرودگاه‌های خارجی گفت: 98 درصد مشکل سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران ایر در فرودگاه‌های خارجی رفع شده است و تنها 3 ایستگاه و فرودگاه هستند که به ایران ایر سوخت‌رسانی ندارند آن هم به این دلیل است که هنوز با شرکت‌های ارائه‌کننده سوخت در این فرودگاه ها به نتیجه نرسیده‌ایم.

کد خبر : ۳۶۲۸۰۰