خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان هواپیمایی کشور:

خرید 500 هواپیما در طی 10 سال/ تنها 9 فروند هواپیمای دوربرد فعال داریم

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در حال حاضر پروازهای دوربرد ایران از طریق 9 فروند هواپیما انجام می‌شود گفت: در 10 سال آینده باید نسبت به خرید 500 فروند هواپیمای جدید اقدام کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی عابدزاده در اجلاس هوانوردی 2016 (کاپا) با بیان اینکه باید به سرعت به اقتصاد جهانی بپیوندیم و بخشی از این اقتصاد جهانی باشیم اظهار کرد: برای ورود به اقتصاد جهانی نیاز جدی به توسعه فرودگاه‌ها داریم.

وی با بیان اینکه همکاری با شرکت‌های خارجی برای توسعه فرودگاه های کشور و ظرفیت سازی در فرودگاه‌های داخلی و بین‌المللی برای ما حیاتی است ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های ایران در صنعت هوانوردی مدیریت منابع انسانی است و برای توسعه صنعت هوانوردی نیاز به تکنولوژی‌های روز دنیا با استانداردهای مدرن داریم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه صنعت هواپیمایی در ایران رو به رشد است توسعه این صنعت با حفظ نیروی انسانی و توسعه منابع انسانی امکان‌پذیر است گفت: در بخش تعمیرات و نگهداری، امنیت پرواز و سایر بخش های صنعت هوانوردی باید سطح علمی نیروی انسانی خود را افزایش دهیم.

عابدزاده ادامه داد: بنابراین برای برآورد نیازهای امروز و آینده در صنعت هوانوردی نیاز به توسعه بخش‌های مربوطه در صنعت هوانوردی داریم.

وی با بیان اینکه از مشارکت و ورود سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت هوایی کشورمان استقبال می‌کنیم گفت: در حال حاضر 16 خط هوایی در ایران وجود دارد و ناوگان هوایی ایران با داشتن 250 فروند هواپیما میانگین سنی 20 سال را دارد.

رئیس سازمان هواپیمایی ادامه داد: یکی از اولین اقدامات این است که سن ناوگان هوایی کشورمان را به 12 سال برسانیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها 9 فروند هواپیما در ایران توانایی برقراری پروازهای دوربرد را دارد افزود: در این شرایط نیاز به 150 فروند هواپیمای دور برد با تعداد 250 صندلی در هر هواپیما و 300 هواپیما برای پروازهای میان‌برد و کوتاه‌برد داریم.

عابدزاده با اشاره به نیاز به فاینانس و خدمات بیمه‌ای در صنعت هوانوردی کشورمان گفت: با توجه به لغو تحریم‌ها می‌توانیم هواپیماهای مورد نیاز ناوگان هوایی را از طریق فاینانس و پرووایدرهای بیمه‌ای تامین کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه از ورود فاینانس‌های خارجی برای تامین خط اعتباری خرید هواپیما استقبال می‌کنیم گفت: سرمایه‌گذاری در صنعت هوایی ایران پس از اجرایی شدن برجام نیاز به زمان دارد و این در حالی است که زمان برای ما بسیار مهم است.

وی همچنین ادامه داد: در 10 سال آینده باید 500 هواپیمای جدید خریداری شود و ما از شرکت‌های هواپیمایی بخش خصوصی برای خرید هواپیما حمایت می‌کنیم.

کد خبر : ۳۴۰۸۶۹