خبرگزاری کار ایران

آلبرت بغازیان در گفتگو با ایلنا:

منابع یارانه 250 هزار تومانی باید مشخص شود / مجلس با وضع قانون جلوی وعده‌های مالی در انتخابات را بگیرد

آنچه در حال انجام است کاهش تعداد یارانه بگیران و در نهایت تزریق یارانه به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

آلبرت بغازیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وعده 250 هزار تومانی یارانه از سوی احمدی‌نژاد و تبعات تورمی آن و تنگناهای مالی دولت اظهار داشت: ممکن است با کاهش تعداد یارانه بگیران این موضوع شدنی باشد و بتوان این میزان را تامین کرد اما منبع مالی آن باید مشخص شود.

وی ادامه داد: درغیر این صورت این منابع یا با کسری بودجه و یا با چاپ اسکناس تامین خواهد شد که تورم زا خواهد بود.

بغازیان با بیان اینکه امکان دارد آقای احمدی نژاد منابع جدیدی را در نظر داشته باشد افزود: آنچه در حال انجام است کاهش تعداد یارانه بگیران و در نهایت تزریق یارانه به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

وی با اشتباه خواندن دادن یارانه نقدی به همه مردم گفت: به اعتقاد من بسیاری از افرادی که در حال حاضر یارانه دریافت می کنند مستحق آن نیستند و باید حذف شوند.

بغازیان با بیان اینکه دولت نباید بیش از این در حذف افراد تعلل کند افزود: شناسایی افراد متمول کار سختی نیست و از طریق تعداد خودروها و ملک شخصی و حسابهای بانکی قابل شناسایی است.

وی تصریح کرد: مردم ما پیش بینی بلندمدت از تبعات تورمی یارانه 250 هزار تومانی را ندارند و مجلس با وضع قانون نباید اجازه دهد تا کاندیداهای مجلس و یا ریاست جمهوری با تبلیغات و وعده‌های مالی و یارانه ای مردم را تحت تاثیر قرار دهند.

کد خبر : ۳۶۰۹۹۵