خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران:

سرمایه‌گذاران در قراردادهای IPC مسئولیتهای اجتماعی را رعایت کنند

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به قراردادهای IPC گفت: انتظار داریم سرمایه گذاران در این قردادها اصول CSR را که شامل مسئولیتهای اجتماعی است، رعایت کنند.

به گزارش ایلنا، رکن‌الدین جوادی قراردادهای IPC را یکی از موضوعات مهم و تاثیرگذار پیش روی صنعت نفت دانست و تصریح کرد: توسعه زمانی محقق می‌شود که زیرساختها رشد کنند. انتظار داریم در قراردادهای جدید طرفهای قراردادی اصول CSR را که شامل مسئولیتهای اجتماعی است رعایت کنند تا توسعه صنعت نفت ایران به توسعه جوامع پیرامونی منجر شود.

معاون وزیر نفت با اشاره به ضرورت توجه ویژه به مسئولیتهای اجتماعی (CSR)، خاطرنشان کرد: امروزه این دیدگاه که سازمان صرفا باید در پی سودآوری باشد، دچار دگرگونی شده و سازمانها بهتر است علاوه بر توجه به حفظ منافع، سودآوری و بقای مادی، از دیگر ابعاد وجودی خود در عرصه جهانِ پیرامون، غافل نشوند و تلاش کنند سهمی در حفظ، ارتقا و سازندگی جامعه پیرامون خود داشته باشند.

وی افزود: شرکت ملی نفت ایران نیز در زمینه‌های اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی و در راستای بالا بردن سطح زندگی ساکنان محیط پیرامونی صنعت نفت، برنامه‌های متعددی دارد.

جوادی با اشاره به فعالیتهای مستمر مدیریت نظارت بر طرحهای عمرانی مناطق نفتخیز، اظهارکرد: این مدیریت دو وظیفه اساسی دارد که هر دو این وظایف در حوزه CSR هستند. مسئولیت نخست این مدیریت جلوگیری از ایجاد آثار منفی ناشی از حضور صنعت نفت در منطقه و مسئولیت دوم آن، شریک کردن ساکنان محیط پیرامونی صنعت نفت در منافع حاصل از آن است.

وی افزود: مسئله سیاستگذاری کلان جزایر نفتی و مطالعات کلان این جزایر هم‌اکنون با راهبرد شرکت ملی نفت ایران و این مدیریت انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران بر انجام مطالعات لازم در خصوص شناخت محیط و نیازهای ساکنان منطقه پیش از انجام هر طرح تاکید کرد و گفت: امروز ما با داشتن تجربه و دانش لازم، پیش از شروع پروژه پارس شمالی، مطالعات درخصوص محیط پیرامونی آن را در قالب پروژه پژوهشی تحت عنوان سند توسعه استان بوشهر انجام و به پایان رساندیم.

جوادی افزود: نتایج نهایی این پروژه تحقیقاتی که از سوی موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی انجام شد، در اختیار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته تا براساس آن تصمیمهای لازم در برنامه‌ریزیهای مربوط به پارس شمالی اتخاذ شود.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اهمیت مسائل محیطی و تمرکز بر مسئولیتهای اجتماعی شرکت ملی نفت در حوزه غرب کارون، گفت: با توجه به اهمیت آن منطقه و توسعه قابل توجهی که در برنامه‌های آتی آن در نظر گرفته شده است، مسائل محیط پیرامونی منطقه غرب کارون اولویت ویژه‌ای دارد.

وی با بیان نقش حساس فعالان رسانه‌ای انرژی در جهت شناخت متقابل مردم و نفت از یکدیگر، اظهارکرد: تلاش این رسانه‌ها سبب می‌شود هم مردم آن منطقه، کارکنان نفت را جزیی از خود بدانند و هم مدیران و کارکنان نفت با آگاهی از مشکلات مردم حوزه پیرامونی صنعت نفت گامی مهم در فراهم کردن بسترهای توسعه بردارند. در این صورت، نقش رسانه‌های جمعی در شکل‌دادن اعتماد متقابل میان مردم و مسئولان و ایجاد همزبانی و همدلی در مسیر توسعه بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

 

کد خبر : ۳۵۹۲۹۰