خبرگزاری کار ایران

ورود سه و نیم برابر جمعیت کیش در هشت روز نخست نوروز به این جزیره

asdasd
کد خبر : ۳۵۶۸۹۲

جزیره کیش در هشت روز نخست سفرهای نوروزی سه و نیم برابر جمعیت خود گردشگر داشته است.

به گزارش ایلنا از سازمان منطقه آزاد کیش، در هشت روز نخست سفرهای نوروزی 96 هزار و 804 گردشگر از مسیرهای هوایی و دریایی به جزیره کیش سفر کرده اند که در مقایسه با جمعیت 28 هزار نفری این جزیره شمار گردشگران بیش از 3 و نیم برابر جمعیت ساکن در منطقه بوده است. 

بر اساس این گزارش از 25 اسفند تا پایان روز سوم فروردین مجموع مسافران ورودی جزیره کیش از مسیرهای هوایی و دریایی 96 هزار و 804 گردشگر بوده است که نسبت به آمار سال گذشته  بیش از 12 درصد رشد را نشان می دهد.

همچنین  شمار مسافران داخلی مسیر هوایی کیش از 25 اسفند تا 3 فروردین به 54 هزار و 218 گردشگر رسید که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود20 درصد رشد داشته است. تعداد 626 مسافر خارجی نیز در این مدت به جزیره کیش سفر کردند.

در این هشت روز 416 پرواز داخلی و خارجی مسافران را از استان های مختلف کشور و همچنین کشورهای حاشیه خلیج فارس به جزیره کیش انتقال داده اند. پروازهای ورودی فرودگاه بین المللی کیش نیز در این هشت روز نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 16 درصد رشد داشته است. 

آمار مسافران مسیر دریایی جزیره کیش نیز با شروع دومین هفته از سفرهای نوروزی رشد حدود 13 درصدی را نشان می دهد. در این مدت آمار ورود خودروهای گردشگران در مسیر دریایی نیز نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از 15 درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش از 25 اسفند تا 3 فروردین 26 لندینگکرافت با 219 سفر دریایی و 10شناور مسافری با 65 سفر41 هزار و 960مسافر و 8 هزار و 601 خودرو را به جزیره کیش انتقال داده اند. همچنین در این مدت یک هزار و 662 خودرو در مسیر بازگشت از جزیره کیش به  بنادر چارک و آفتاب منتقل شده اند.

لازم به ذکر است جزیره کیش به عنوان مهمترین قطب گردشگری کشور با فراهم کردن امکانات لازم، تکمیل زیر ساختهای گردشگری  و افزایش جاذبه های تفریحی در سال های اخیر به عنوان محبوب ترین مقصد گردشگری ایران اسلامی مورد توجه هموطنان استانهای مختلف کشورمان قرارگرفته است. در کنار امکانات پذیرایی و اقامتی مناسب و نظارت مستمر بر کیفیت و کمیت خدمات گردشگری در این منطقه، هوای مطلوب و کاملا بهاری جزیره کیش در فروردین سبب می شود افزایش شمار گردشگران این جزیره زیبا در تعطیلات نوروز به بالاترین میزان خود برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز