خبرگزاری کار ایران

شورای عالی هواپیمایی تصویب کرد

حداقل سرمایه تأسیس ایرلاین از ۳۰ تا ۳۵۰ میلیارد تومان

asdasd
کد خبر : ۳۴۱۴۸۸

مصوبه طرح کفایت سرمایه مالی شرکت‌های هواپیمایی فعال و تازه تأسیس ابلاغ شد.

‌به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره اظهار داشت: شورای  عالی هواپیمایی به منظور یکنواخت سازی، ساماندهی و افزایش توان مالی خطوط هوایی فعال و جذب متقاضیان توانمند جدید، طرح کفایت سرمایه مالی را در 26 دی ماه سال جاری تصویب کرد.

مرتضی دهقان افزود: طبق این مصوبه حداقل میزان سرمایه مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی بر اساس ارزش ویژه که مجموع مبالغ سرمایه و اندوخته شرکت است در راستای تامین و افزایش توان مالی با توجه به نوع فعالیت تعیین شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: بر این اساس شرکت‌هایی که مبادرت به اخذ پروانه برقراری پرواز‌های برنامه‌ای داخلی خواهند کرد، 175 میلیارد تومان، پرواز‌های بین المللی 200 میلیارد تومان، همچنین شرکت‌هایی که مبادرت به اخذ پروانه پروازهای چارتری (دربستی) می‌کنند برای‌ داخلی 140 میلیارد تومان و بین المللی 175 میلیارد تومان تعیین شده است.

وی تصریح کرد: پروانه بهره‌برداری شرکت‌های بار هوایی 50 میلیارد تومان و خدمات ایر تاکسی 30 میلیارد تومان تعیین شده است.

دهقان بیان کرد: پروانه بهره‌برداری کامل، شامل برقراری پروازهای برنامه‌ای، چارتر و بار 350 میلیارد تومان تعیین شده است.

وی یاد آور شد:‌ با توجه به اجرای موفقیت آمیز برجام، رفع تحریم‌ها و موانع پیشروی صنعت حمل و نقل هوایی کشور و همچنین با اجرای قانون آزادسازی نرخ پروازهای داخلی شرایط مطلوب برای افزایش رقابت پذیری خطوط هوایی کشور و حضور بازیگران جدید و توانمند را در عرصه حمل و نقل هوایی کشور فراهم شده است؛ ‌انتظار می‌رود شرکت‌های هواپیمایی با توسعه و تقویت اصول لاینفک بازرگانی و مشتری محوری به ارایه خدمات با کیفیت مطلوب و پایدار اقدام کنند.

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همه ‌خطوط هوایی که دارای پروانه فعالیت پروازی هستند باید ظرف مدت 6 ماه با شرایط جدید ساختارهای مالی خود را منطبق و اعلام کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز