خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به ایلنا:

ورود 10 هواپیمای جدید تا پایان سال / مجوز تاسیس دو ایرلاین جدید صادر می‌شود

معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه تا پایان سال ده فروند هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی کشورمان می‌شود گفت: در حال حاضر تقاضا برای تاسیس ایرلاین جدید بسیار زیاد است که به احتمال زیاد تا پایان سال موافقت اصولی دو شرکت هواپیمایی جدید صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد خداکرمی در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل جلساتی با ایرلاین‌ها برای نرخ‌گذاری بلیت‌های نوروزی اظهار کرد: آزادسازی نرخ بلیت‌هواپیما ادامه دارد و با ایرلاین‌ها جلساتی برای تعیین نرخ‌های کف و سقف بلیت‌های نوروزی برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: ایام نوروز ایام پرتقاضایی است و برای تعیین نرخ‌ها نیاز به همکاری و مشارکت ایرلاین‌ها هستیم.

خداکرمی با بیان اینکه درچارچوب آزادسازی نرخ بلیت‌هواپیما، شرکت‌های هواپیمایی باید نرخ‌های بلیت هواپیما برای ایام نوروز را تعیین و به انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کند گفت: انجمن شرکت‌های هواپیمایی هم موظفند نرخ‌های ایرلاین‌ها را به سازمان هواپیمایی اطلاع‌رسانی کنند.

وی  ادامه داد: ممکن است تعدادی از آژانس‌ها با نرخ بالاتر از قیمت اعلام شده از سوی ایرلاین‌ها، بلیت فروشی کنند که این اقدام قابل قبول نیست بنابراین جلساتی با حضور مدیران ایرلاین‌ها و انجمن شرکت‌های هواپیمایی برگزار شده تا نرخ کف و سقف این هواپیما برای ایام نوروز تعیین شود.

معاون عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه برای ایام نوروز قیمت‌های هیجانی نخواهیم داشت ادامه داد: در حال حاضر ایرلاین‌ها در حال انجام چک‌های مورد نیاز برای ایام نوروز هستند و حدود 250 هواپیما در ناوگان هوایی کشور ما فعال است که از این تعداد 95 فروند زمین‌گیر هستند.

خداکرمی از ورود ده فروند هواپیمای جدید تا پایان سال خبر داد و گفت: با توجه به لغو تحریم‌ها ورود هواپیمای جدید به کشور در حال انجام است و تا پایان سال تعدادی هواپیمای جدید وارد ناوگان هواپیمایی کشورمان خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه آیا تا پایان سال ایرلاین جدیدی وارد ناوگان هواپیمایی کشورمان می‌شود؟  ، گفت: با توجه به فضای مثبت سرمایه‌گذاری در صنعت هوانوردی کشورمان در حال حاضر درخواست برای تاسیس ایرلاین‌های جدید بسیار زیاد است و تا پایان سال موافقت اصولی تاسیس دو ایرلاین جدید صادر خواهد شد.

کد خبر : ۳۴۰۵۰۷