خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان مالیاتی تاکید کرد:

مقاوم‌سازی اقتصاد از طریق اتکا به درآمدهای پایدار مالیاتی

مهم‌ترین سیاست فعلی در کشور، حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی اقتصاد از طریق اتکا به درآمدهای پایدار مالیاتی است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در جمع فرماندهان و اعضای شورای بسیج مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: مهم‌ترین سیاست فعلی در کشور، حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی و مقاوم سازی اقتصاد از طریق اتکا به درآمدهای پایدار مالیاتی است.

به گزارش ایلنا به نقل از رسانه مالیاتی ایران،  کامل تقوی نژاد، در این نشست که روز سه شنبه 29 دی ماه و با حضور سرپرست مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی و فرماندهان و اعضای شورای مرکز مقاومت بسیج وزارت امور اقتصادی و دارایی در محل سازمان امور مالیاتی کشور برگزار شد، تاکید کرد: در حال حاضر وابستگی به نفت به پاشنه آشیل اقتصاد کشور بدل شده و حرکت بر مبنای اقتصاد مقاومتی که در راس آن مقاوم ساختن اقتصاد از طریق اتکا به درآمدهای مالیاتی است، باید سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه،بنیان و شالوده اقتصاد مقاومتی بر رفع وابستگی به درآمدهای نفتی و اتکا به درآمدهای سالم و پایدار مالیاتی استوار است، افزود: امروز با وجود رفع تحریم ها، کماکان اقتصاد کشور به دلیل اتکای بودجه کشور به نفت دچار مشکلاتی است.

تقوی نژاد، اضافه کرد:اگر سالها توانستیم در مقابل فشارهای بین المللی مقابله کنیم، این حاصل هوشمندی و تدبیر مقام معظم رهبری است که در بزنگاهی تاریخی، سیاست های اقتصاد مقاومتی را بیان فرموده و همه دستگاه ها و ارکان نظام را به اجرای آن فراخواندند.

وی با تاکید بر اینکه بسیجی به نام نیست بلکه به تفکر است،گفت: علت شکست ناپذیری نظام جمهوری اسلامی تاکنون آن بوده است که تفکر بسیجی بر فرهنگ شهادت طلبی استوار بوده و حقیقت آن است که در این مکتب، اسارت و شکست وجود ندارد. رئیس سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به اینکه صفاتی همچون دین داری و تابع ولایت بودن، بصیرت و آگاهی،خلاقیت و پر کاری، پیشرو بودن و همچنین اخلاق حسنه و سلامت کاری، از ویژگی های بارز یک بسیجی در عرصه کار و تلاش است،ادامه داد:امروز نظام اداری کشور نیازمند یک جهاد فرهنگی است و همه کارکنان دولت و حکومت، باید به سمت خدمت هر چه تمامتر به مردم و دفاع از حقوق آنها و تامین رفاه و معیشت ملت حرکت کنند.

وی با بیان اینکه، مهمترین نمود و پیام بسیج در سیستم اداری کشور، سلامت نظام اداری است،اظهار داشت:سلامت نظام اداری از برنامه های اولویت دار سازمان است که می باید با تکیه بر ظرفیت های درون سازمانی و به ویژه با حضور موثر بسیجیان سازمان،تحقق یابد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به اینکه همدلی و هم زبانی دولت و ملت، حفظ تعامل و رابطه اثربخش با مردم و اعتماد آفرینی در جامعه، جایگاهی ویژه در سیاست های فعلی نظام مالیاتی دارد، تصریح کرد:علاوه بر این اقدامات فرهنگی، بنا داریم با بهره گیری از اقداماتی همچون گسترش پایه های مالیاتی،شناسایی مودیان جدید و مقابله جدی با فرار مالیاتی در کشور، درآمدهای پیش بینی شده را محقق کنیم.

تقوی نژاد، تاکید کرد مقابله جدی با فساد با ابزارهای نظارتی و قانونی،از اولویت های اساسی سازمان به شمار می رود.

وی با ذکر این مطلب که یکی از مشکلات مهم امروز کشور بحث اخلاق در جامعه است، گفت:مشکلات و مسایل حوزه های اقتصادی و سیاسی هر چند هم بزرگ باشند با تکیه بر دانش، تدبیر و تجربه های موجود، قابل حل است؛ اما در حوزه اخلاق،کار به این سادگی نیست و اگر خللی در اخلاق شهروندان جامعه ایجاد شود، اصلاح آن بسیار مشکل است.لذا وجود الگو در عرصه بسیج و ترویج آن در جامعه می تواند به تثبیت و حفظ فضیلت های اخلاقی در جامعه کمک شایان توجهی کند.

کد خبر : ۳۳۹۷۹۰