خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اعلام کرد ؛

پلمب ۱۳صرافی غیرمجاز

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی از پلمب ۱۳صرافی غیرمجاز خبر داد و گفت: متخلفین به میزان ارز غیرمجازی که خرید و فروش کردند جریمه می‌شوند.

به گزارش ایلنا ، روز گذشته گشت مشترکی با حضور کارشناسان بانک مرکزی، رئیس شعبه تعزیرات حکومتی استان تهران و نیروی انتظامی برای تخلفات صرافی‌ها انجام شد.

سیدعبدالمجید اجتهادی در این باره گفت: بر اساس گزارشی که از بانک مرکزی دریافت کردیم، 13 صرافی به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کردند که امروز در گشت مشترک پلمب شدند و در بررسی‌ها مشخص شد که این 13 صرافی غیرمجاز نقش اساسی در تأمین ارز غیرقانونی بازار داشتند.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی با بیان اینکه این صرافی‌ها در خیابان جمهوری، خیابان فردوسی و چهارراه استانبول بودند، تاکید کرد: مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خرید و فروش ارز باید در صرافی‌های مجاز صورت گیرد و بر اساس اسناد و مدارک هر میزانی که این صرافی‌ها ارز خرید و فروش کرده باشند به همان میزان جریمه خواهند شد.

وی افزود: هرگونه خرید و فروش یا حمل و نگهداری ارز به صورت غیرمجاز تخلف محسوب شده و مرجع رسیدگی به این تخلف سازمان تعزیرات حکومتی است.

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی در پایان گفت: این مراکز صرافی غیرمجاز تا زمانی که اقدام به دریافت جواز نکنند و یا مدارک معتبر و مورد تائید بانک مرکزی برای جواز ارائه ندهند، پلمب می شوند.

کد خبر : ۳۳۹۴۵۶