خبرگزاری کار ایران

مدیر امور اوپک در گفت‌و‌گو با ایلنا:

اعضای اوپک تابع قیمت خاصی نیستند / تخفیف بر اساس نیاز مالی کشورها

عسلی گفت: کشورهای اوپک مستقل هستند و نمی‌توان وادارشان کرد که از قیمت خاصی تبعیت کنند فقط بر اساس تفاهم متقابل قیمت‌ها را اعلام می‌کنند.

مهدی عسلی، مدیر امور اوپک و روابط با مجامع انرژی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درباره اینکه اوپک درمورد کشورهایی که خارج از اوپک اقدام به فروش نفت با قیمت بسیار پایین می‌کنند چه تصمیمی اتخاذ می‌کند، گفت: اوپک مجمعی از کشورهای مستقل است و این کشور‌ها می‌توانند روی منابع خودشان قیمت گذاری کنند.

وی افزود: اوپک در بحث قیمت‌ها سیاستی ندارد و نمی‌تواند قیمت خاصی را برای اعضا اعلام کند.

عسلی خاطرنشان کرد: اوپک سقف تولیدی دارد که باید رعایت شود به همین دلیل در نامه دبیرکل به وزرا اطلاع داده شده که باید به سقفی که قبلا تعیین شده یعنی ۳۰ میلیون بشکه برگردند، اما در مورد قیمت‌ها نمی‌تواند دخالتی داشته باشد.

 وی با اشاره به اینکه اعضا باید سقف تولید را رعایت کنند، یادآور شد: کشورهای اوپک مستقل هستند و نمی‌توان وادارشان کرد که از قیمت خاصی تبعیت کنند فقط بر اساس تفاهم متقابل قیمت‌ها را اعلام می‌کنند.

مدیر امور اوپک تاکید کرد: برخی کشور‌ها به خاطر نیازهای مالی که دارند سعی می‌کنند که بیشتر بفروشند بنابراین تخفیفهایی نیز در نظر می‌گیرند لذا نمی‌توان کشوری را وادار کرد که تابع قیمت خاصی باشند.

کد خبر : ۳۲۶۵۴۷