خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی خبر داد:

12 پروژه بانکداری الکترونیک از ابتدای سال آغاز شده است

asdasd
کد خبر : ۳۲۰۸۳۰

هم اکنون 97 درصد از کلیه مراودات به صورت الکترونیک انجام می شود و بانک مرکزی در این بخش موفقیت خوبی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بیگی مدیر اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود گسترش بانکداری الکترونیک در سطح جهان فرهنگ سازی لازم در ایران در خصوص بانکداری الکترونیک صورت نگرفته گفت: از سال 81 بانک مرکزی در حوزه گسترش بانکداری الکترونیک نقشه راهی را تدوین کرده که تا سال 92 این نقشه راه 10 ساله پیاده سازی شد که از آن جمله می توان به چکاوک و سامانه‌های حوزه نظارتی بانک مرکزی اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: هم اکنون 97 درصد از کلیه مراودات به صورت الکترونیک انجام می شود و بانک مرکزی در این بخش موفقیت خوبی داشته است .

بیگی با اشاره به نقشه راه 1404 بانک مرکزی گفت: از سال گذشته با هماهنگی و ارتباط با ذینفعان این حوزه مانند سازمان بورس و سایر اپراتورها همکاری های خوبی برای فاز اول صورت گرفته و حتی در جلساتی که برگزار شده به جز افرادی که در شبکه مالی کشور مشغول هستند، همکاران بیمه ای نیز حضور داشتند که کلیه این جلسات در بانک مرکزی انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه هایی که در دست اجراست گفت: از ابتدای سال 12 پروژه استارت خورده که مطالعات اولیه و برنامه های آن تدوین شده است.

وی همچنین در خصوص سوئیچ های بین المللی گفت: یکی از موضوعاتی که برای سال 95 باید پیگیری می شد ارتباط بانک مرکزی با سوئیچ های بین المللی بود که به دلیل موضوع برجام آن را در اولویت قرار دادیم و در سال 94 این پروژه آغاز شد.

وی در خاتمه گفت: هرچند هم اکنون بخشی از مبادلات به صورت فیزیکی انجام می شود اما نمی توان اقداماتی که تاکنون انجام شده نادیده گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز