خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی:

باتوجه به تنگناهای مالی دولت؛ رضایت کشاورزان مدنظر است

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم مطابق قانون با توجه به هزینه‌های تولیدکننده به علاوه سود تعیین و اعلام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات با حضور درغرفه ایلنا؛ در رابطه با نرخ خرید تضمینی گندم که در مقایسه با سال زراعی گذشته رقمی معادل 10 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است، بیان داشت: نرخ خرید تضمینی گندم که در روزهای گذشته اعلام شد کمتر از رقم پیشنهادی دولت است.

عبدالمهدی بخشنده افزود: نرخ خرید تضمینی گندم مطابق قانون با توجه به هزینه‌های تولیدکننده به علاوه سود تعیین و اعلام می‌شود و این خرید در زمانی انجام می‌گیرد که کشاورز قادر نباشد محصول خود را در بازار با قیمت دلخواه به فروش برساند و در این زمان است که دولت وارد عمل می‌شود تا کشاورز اطمینان خاطر را در زمان تولید محصولات داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی بیان داشت: با توجه به اینکه دولت در تنگنای مالی است اما حداکثر تلاش برای رضایت کشاورزان را مدنظر قرار داده است و نرخ خرید تضمینی رقمی منصفانه و عادلانه است.

کد خبر : ۳۲۰۲۸۰