خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت ملی مس خبر داد :

توسعه ذوب سرچشمه و خاتون آباد برای کاهش آلودگی های زیست محیطی

شرکت ملی صنایع مس ایران 3 طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ چهل کوره، احداث طرح ورزشگاه ها و احداث کارخانه اسید کرمان را با وجود سود آور نبودن در دستور کار خود قرار داده است .

احمد مرادعلیزاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که شرکت ملی مس هم اکنون چه پروژه هایی را در دست اجرا دارد؟ اظهار داشت: شرکت ملی صنایع مس ایران 3 طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ چهل کوره، احداث طرح ورزشگاه ها و احداث کارخانه اسید کرمان را با وجود سود آور نبودن در دستور کار خود قرار داده است .

وی با اشاره به تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ چهل کوره گفت : این پروژه به منظور تجهیز و بهره برداری از معدن چهل کوره به ظرفیت 300 هزار تن خاک سولفیدی و تولید سالانه 16700 تن کنسانتره مس با متوسط عیار 20 درصد در سال تعریف شده است.

مدیر عامل شرکت ملی مس افزود: این طرح با توجه به قیمت کنونی مس جزء پروژه های ضرر ده شرکت است که با توجه به محرومیت در استان سیستان و بلوچستان باعث ایجاد اشتغال در منطقه و شکوفایی آن خواهد شد. هم اکنون بالغ بر 450 نیروی کار در کل طرح مشغول به فعالیت هستند ، میزان پیشرفت کل طرح 82 درصد است و در زمان بهره برداری 250 نفر مشغول به کار خواهند شد.

وی گفت: البته احداث طرح ورزشگاه ها نیز در دستور کار این شرکت است این طرح جزء طرح های عام المنفعه شرکت ملی مس است که مشتمل بر احداث ورزشگاه 30 هزار نفری کرمان با پیشرفت 60 درصدی، احداث ورزشگاه 10 هزار نفری رفسنجان با پیشرفت 66 درصد و احداث ورزشگاه 10 هزار نفری شهر بابک با پیشرفت 66 درصد است ، پیش بینی هزینه کل طرح 214 میلیارد تومان است.

مرادعیلیزاده تصریح کرد: احداث کارخانه اسید کرمان نیز در دستور است ، با توجه به پروژه های توسعه ذوب سرچشمه و خاتون آباد برای کاهش آلودگی های زیست محیطی، طرح های احداث کارخانه های اسید کرمان(سرچشمه و خاتون آباد) در دستور کار قرار گرفته است که برای این طرح هزینه کل سرمایه گذاری 865 میلیارد تومان برآورد شده است.

کد خبر : ۳۱۹۹۰۰