خبرگزاری کار ایران

آغاز ساخت بزرگ‌ترین کارخانه آلومینیوم کشور به زودی توسط چینی‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۳۹۶

گشایش اعتبار بزرگترین پروژه ملی صنایع معدنی کشور به انجام رسید.

با پیشرفت مراحل تامین مالی و گشایش اعتبار، طرح مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب برای عملیات اجرایی آماده شده و به زودی پیمانکار چینی طرح، فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از ایمیدرو، مجری طرح احداث مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب اعلام کرد: با تامین مالی پروژه فاز اول شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب و حمایت های انجام شده از سوی سهامداران طرح (شرکت سرمایه گذاری غدیر 51 درصد و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 49 درصد) گشایش اعتبار بزرگترین پروژه ملی صنایع معدنی کشور به انجام رسید و عملیات اجرایی آن به زودی توسط پیمانکار چینی طرح (شرکت NFC) بر اساس برنامه زمانبندی آغاز خواهد شد.

وی افزود: این شرکت، مجری احداث بزرگترین کارخانه تولید آلومینیوم اولیه و آلیاژی در کشور با ظرفیت 300 هزار تن در سال است که برای نخستین بار در کشور و منطقه خاور میانه با استفاده از فناوری پیشرفته 400 کیلو آمپر ظرف مدت 3 سال در منطقه ویژه صنایع انرژی بر لامرد ساخته خواهد شد.
مجری طرح احداث مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با اشاره مزیت های این طرح، تصریح کرد: بهره گیری از مزایای اقتصادی و زیر بنایی مناطق ویژه، مصرف بهینه مواد اولیه به ویژه انرژی برق، کاهش آلایندگی های زیست محیطی ، بهره گیری از زنجیره کامل تولید محصول و راندمان بالای تولید از دیگر شایستگی های کلیدی طرح به شمار می رود.
وی ادامه داد: این شرکت در حال حاضر با برنامه ریزی دقیق بلند مدت و عملیاتی در حوزه های مختلف، تشکیل سازمان پروژه و هماهنگی موثر با همه ذی نفعان پروژه به ویژه پیمانکار چینی، بانک عامل و بانک مرکزی، اقدامات لازم را به منظور راهبری موثر پروژه پیش بینی کرده است.
مستقیمی خاطرنشان کرد: این شرکت با تبعیت از منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اهداف خود را به منظور توسعه ظرفیت آلومینیوم کشور و قطع وابستگی به واردات، توسعه صادرات غیر نفتی، اشتغال زایی و بهره گیری از توانمندی های داخلی همسو با استراتژی های کلان توسعه اقتصادی کشور دنبال می کند و امیدوار است اجرای این طرح، گامی موثر در راستای ساختن ایرانی سر افراز و با عزت در عرصه جهانی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز