خبرگزاری کار ایران

استعفای وزیری هامانه از ریاست هیات مدیره یک شرکت سرمایه گذاری

قائم مقام وزیر نفت از سمت رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین اجتماعی (تاپیکو) بنابرنظر شخصی استعفا داد و اخبار منتشره مبنی بر برکناری وی از سمت ، صحت ندارد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نفت؛ سیدکاظم وزیری هامانه، حدود 1.5 سال قبل از سمت مزبور استعفا کرده بود که این امر به دلیل تداخل سمت قائم مقامی وزیر نفت با مسئولیت یاد شده صورت گرفت.

یازدهم آبان جاری ، در مراسم تودیع محمود شیری و معارفه غلامرضا امیرشقاقی، به ترتیب مدیران عامل قدیم و جدید تاپیکو، مجموعه مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) که سهم 87 درصدی تاپیکو را دارد ، از خدمات وزیری هامانه قدردانی کردند و مدیرعامل جدید نیز با توجه استعفای وی ، از خدماتش قدردانی به عمل آورد.

تاپیکو با در اختیار داشتن ٤١ شرکت مدیریتی و غیر مدیریتی در چهار حوزه اصلی کسب و کار شامل نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع لاستیک و صنایع سلولزی، سهم قابل توجهی در اقتصاد کشور داشته و با در اختیار داشتن طیف وسیعی از محصولات متنوع، یکی از مهم ترین بازیگران اصلی این کسب و کارها در کشور و منطقه محسوب می شود.

همچنین این شرکت با سرمایه گذاری وسیع در پروژه های بزرگ ملی مانند پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس با ظرفیت پالایش ٣٦٠ هزار بشکه در روز و ارزش ٣,٨ میلیارد یورویی ، سه طرح متانول با مجموع ظرفیت ٤.٨ میلیون تن در سال و مجموع ارزش ١.٥ میلیارد یورو و همچنین سایر پروژه های بزرگ ملی، نقش مهمی در توسعه صنایع نفت و گاز و پتروشیمی کشور ایفا می کند.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) مالکیت ٨٧ درصدی، سهام تاپیکو را از آن خود ساخته که به عنوان سهامدار اصلی محسوب می شود.

کد خبر : ۳۱۸۹۷۶