خبرگزاری کار ایران

تولید ۸.۲ میلیون تن فولاد خام در نیمه اول امسال

در ۶ ماهه نخست سال جاری، فولادسازان کشور ۸ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۹۹ تن فولاد خام تولید کردند.

در ۶ ماهه نخست سال جاری، فولادسازان کشور ۸ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۳۹۹ تن فولاد خام تولید کردند.

به گزارش ایلنا فولادسازان کشور از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال بیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرده‌‌اند. بر این اساس، شرکت های بزرگ فولاد ساز شامل «فولاد مبارکه» ۲ میلیون و ۷۱۸ هزار و ۱۹۱ تن، «فولاد خوزستان» یک میلیون و ۷۲۲ هزار و ۶۲۵ تن، «ذوب آهن اصفهان» یک میلیون و ۱۷۳ هزار و ۳۴۹ تن، «فولاد هرمزگان» ۵۷۹ هزار و ۶۶۹ تن، «سبا» ۳۸۷ هزار و ۷۸۷ تن، «فولاد خراسان» ۳۳۴ هزار و ۴۳۶ تن، «فولاد آلیاژی ایران» ۱۴۴ هزار و ۲۴۷ تن و «گروه ملی صنعتی فولاد ایران» ۱۰۲ هزار و ۶۹۵ تن فولاد خام تولید کردند.

البته میزان تولید فولاد خام ایران در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته ۱.۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در همین مدت، ۸ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۴۲۷ تن انواع محصولات فولادی (تیرآهن، کلاف، ورق عریض، میلگرد، ورق خودرو، ورق گرم، لوله و غیره) در کشور تولید شد که نسبت به میزان تولید مدت مشابه سال ۹۳ (۸ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۸۸۵ تن) ۷.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

بنا به این گزارش، فولاد ایران در حالی کاهش تولید را تجربه می کند که فولاد جهانی ماه‌های پی در پی به دلیل افت تقاضا، روند کاهشی را در پیش گرفته است.

براساس آخرین آمار انجمن جهانی فولاد (۹ ماهه سال ۲۰۱۵)، میزان تولید ۶۵ کشور فولادساز جهان، یک میلیارد و ۲۱۲ میلیون و ۳۱۶ هزار تن بوده که حاکی از کاهش ۲.۴ درصدی تولید فولاد خام نسبت به میزان تولید مدت مشابه پارسال (یک میلیارد و ۲۴۲ میلیون و ۵۰۲ هزار تن) است.

کد خبر : ۳۱۸۱۱۰