خبرگزاری کار ایران

رایزن اقتصادی سفارت فرانسه:

تمام شرکت های فرانسوی علاقه‌مند حضور در ایران هستند

با اجرایی شدن برجام و رفع موانع بانکی سرمایه گذاری ما آغاز خواهد شد.

رومان کراوال در گفتگو با ایلنا در خصوص روابط اقتصادی دو کشور گفت: من 10 سال پیش از پاریس به اینجا مامور شدم که دفتر تجاری سفارت را تعطیل کنم و اکنون پس از آن سالها دوباره به ایران آمدم که آن دفتر را احیا کنم همین امر نشان می دهند که فرانسه خواهان فعالیت تجاری و اقتصادی با ایران است.

وی افزود: متاسفانه تحریم هایی که بر عیه ایران اتخاذ شد باعث ضربه زدن به اتحادیه اروپا و ایران شد در حالیکه هیچ کدام از طرفین خواهان این اتفاقات نبودند اما این تصمیم گرفته شد و من می توانم به جرات بگویم که هیچ کشوری در اروپا به اندازه فرانسه از این تحریم ها آسیب ندید.

کراوال تصریح کرد: تا قبل از تحریم ها ما سومین شریک تجاری ایران بودیم و حوزه تجارت ما با ایران در تمام صنایع بود اما متاسفانه این میزان اکنون به کمتر از 400 میلیون دلار رسیده است که ما امیدواریم با اراده ای که در طرفین وجود دارد این رقم به زودی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اشتیاق شرکت های فرانسوی در ایران گفت: من می توانم با جرات به شما بگویم که تمام شرکت های فرانسوی علاقه مند هستند که در بازار ایران حضور پیدا کنند و برای رفع موانع لحظه شماری می کنند شرکت های فرانسوی خاطره خوبی از حضور در ایران دارند و می خواهند دوباره به همان دوران طلایی بازگردند.

رایزن اقتصادی فرانسه افزود: شرایط امروز ایران مانند ترکیه 20 سال پیش است و آماده یک جهش اقتصادی است و من امیدوارم با استفاده از شرایط به وجود آمده و لغو تحریم ها ایران بتواند یک جهش بزرگ اقتصادی انجام دهد.

کراوال به زمینه های مشترک فعالیت اقتصادی دو کشور اشاره کرد و گفت:دو کشور می توانند در زمینه های انرژی ،معدن،فولاد و صنایع گردشگری با یکدیگر پروژه های مشترک اجرا کنند و بعد از اجرایی شدن برجام و رفع موانع بانکی سرمایه گذاری ها بر روی این پروژه ها آغاز خواهد شد.  

کد خبر : ۳۱۶۲۸۶