خبرگزاری کار ایران

استاندارزنجان:

زنجان پتانسیل های خوبی در مواد معدنی و تنوع اندیس های معدنی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۸۷

انجام مطالعات تفصیلی و حفاری های عمیق، نیازمند استفاده از سرمایه گذاری و ظرفیت شرکت های بزرگ کشور در این زمینه است.

استاندارزنجان, گفت: انجام مطالعات تفصیلی و حفاری های عمیق، نیازمند استفاده از سرمایه گذاری و ظرفیت شرکت های بزرگ کشور در این زمینه است.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان, جمشید انصاری, در دومین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و متالوژی زنجان با بیان این مطلب که ایران یکی از کشورهای غنی و دارای پتانسیل های چشمگیر در حوزه معادن است اظهار داشت: استان زنجان نیز قطعا یکی از استانهایی است که به لحاظ پتانسیل های معدنی و تنوع اندیس های معدنی بسیار قابل توجه است.

انصاری با بیان اینکه استان زنجان دارای پتانسیل های خوبی در مواد معدنی و تنوع اندیس های معدنی است, افزود: شروع فعالیتهای معدنی در استان زنجان قدمتی بیش از صد سال دارد و در حوزه های کشف و استخراج معادن سابقه طولانی دارد.

وی رستگار را پدر فعالیتهای معدنی استان زنجان نامید که بهره برداری از معدن انگوران، از جمله فعالیتهای او به شمار می رود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه، مجموعه اکتشاف های انجام شده در استان زنجان چندان گسترده نیست، افزود: اغلب معادن شناسایی شده در استان زنجان، معادن کوچک و متوسط هستند.

مقام عالی استان، بالا بودن هزینه های اکتشاف و پرریسک بودن سرمایه گذاری در عملیات های اکتشافی را از جمله دلایل عدم گستردگی اکتشاف معادن در استان برشمرد و گفت: انجام مطالعات تفصیلی و حفاری های عمیق، نیازمند استفاده از سرمایه گذاری و ظرفیت شرکت های بزرگ کشور در این زمینه است.

انصاری برگزاری نمایشگاه را فرصت مناسبی برای آشنایی فعالین استان و سرمایه گذاران کشور با دستاوردهای معدنی استان زنجان برشمرد و اظهار داشت: شرکت تهیه و تولید بعنوان بزرگترین بهره بردار معدن انگوران، متعهد شده است که پهنه وسیعی از زمین های اطراف معدن انگوران را مورد اکتشاف قرار دهد.

وی افزود: دو موسسه بزرگ شرکت صدر تامین وابسته به شستا و بنیاد تعاون ارتش نیز مطالعه پهنه وسیعی در طارم را بر عهده گرفته اند.

نماینده عالی دولت در استان به ظرفیت‌های استان در استقرار صنایع ساختمانی از جمله کاشی و سنگهای تزئینی اشاره و تصریح داشت: با وجود پتانسیل های بالای استان در زمینه سنگهای ساختمانی باید با سرمایه گذاری وسیع در فرآوری سنگهای معدنی، ارزش افزوده سنگها افزایش یابد.

استاندار زنجان خاطرنشان شد: ضمن توسعه عملیات اکتشاف تفصیلی معادن استان، سرمایه گذاران صنایع سنگ و کاشی و محصولات معدنی با اطمینان از سودآوری می توانند در این حوزه ها در استان زنجان سرمایه گذاری نمایند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، سیاری مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز با بیان این مطلب که ایران یکی از ۱۰ کشور شاخص معدنی در دنیا معرفی شده است، افزود: با جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی و انجام حفاری های عمیق، می توان از پتانسیل های غنی معدنی استان بویژه در عناصر سرب و روی بهره برداری نمود و در کنار ایجاد اشتغال پایدار، سهم این صنعت در تولید ناخالص ملی را ارتقاء بخشید.

گفتنی است دومین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی و متالوژی برای نخستین بار است که بصورت تخصصی در زنجان برگزار می شود, این نمایشگاه با حضور کشورهای چین، ایتالیا، آلمان، فرانسه و ترکیه درکنار بیش از یکصد شرکت داخلی درفضایی به وسعت ۲۴۰۰ مترمربع برگزار شده است تا توانمندی ها و دستاوردهای معدنی استان و کشور را برای علاقمندان به نمایش می گذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز