خبرگزاری کار ایران

عضو کمیته تحقیق و تفحص صنعت بیمه در گفتگو با ایلنا:

پورابراهیمی در کمیته تحقیق و تفحص صنعت بیمه، تک‌روی کرده است / اعضای کمیته تحقیق و تفحص به جلسات این کمیته دعوت نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۳۱۳۴۹۹

مشکلی که در بیمه توسعه به وجود آمد ناشی از نظارت نادرست بود. همچنین در حال حاضر 2 شرکت بیمه‌ای دیگر نیز با مشکلات مشابه مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیش از یکسال از تصویب طرح تحقیق و تفحص از صنعت بیمه در مجلس شورای اسلامی می گذرد. این طرح در پی درخواست محمدرضا پورابراهیمی ( عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ) برای تحقیق و تفحص از صنعت بیمه با محوریت بیمه ایران، به تصویب مجلس رسید.

علی‌رغم گذشت یکسال، هنوز نتیجه و سرانجام این طرح مشخص نشده است. ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت این تفحص گفت: پیگیری این طرح به صورت انحصاری در اختیار آقای محمدرضا پورابراهیمی، که یکی از اعضای کمیته تحقیق و تفحص هستند، قرار گرفته و اعضای کمیته تحقیق و تفحص از صنعت بیمه، در جلسات و نشست‌های این کمیته دعوت نشده ایم. در واقع آقای پورابراهیمی در کمیته تحقیق و تفحص، تک روی کرده است.

موسوی لارگانی اظهار داشت: این اتفاق در حالی رخ داده که باید در کمیته تقسیم کار صورت می‌گرفت و برای تمام 15 عضو این کمیته حکم صادر و مسئولیت در در نظر گرفته می‌شد. ما در کمیسیون اقتصادی مجلس، در جلساتی که داشتیم به روش اقای پورابراهیمی اعتراض کردیم.

این نماینده مجلس افزود: صنعت بیمه در دوره دولت قبل و در دولت فعلی، مشکلاتی دارد که بخش عمده مشکلات به کوتاهی در نظارت، مربوط می‌شود. مثلا مشکلی که در بیمه توسعه به وجود آمد ناشی از نظارت نادرست بود. همچنین در حال حاضر 2 شرکت بیمه‌ای دیگر نیز با مشکلات مشابه مواجه شده‌اند.

وی عنوان داشت: بحث تحقیق و تفحص به دلیل تغییر یک مدیر در بیمه ایران، مطرح شد و در واقع یک بحث شخصی بود که موجب شد این تحفص مطرح شود. وقتی به هر حال این تحقیق و تفحص به تصویب مجلس رسیده، روند آن باید به صورت اصولی پیگیری می‌شد. چون تعداد شرکت‌های بیمه‌ای زیاد است لازم بود تقسیم کار صورت می‌گرفت و جلسات مربوط با مشارکت اعضای کمیته تحقیق و تفحص، تشکلیل می‌شد تا همه اعضای کمیته تحقیق و تفحص در جریان جزئیات قرار می‌گرفتند اما این اتفاق نیفتاد.

این عضو کمیته تحقیق و تفحص از صنعت بیمه در انتها تاکید کرد: جریان تحقیق و تفحص به شکل فعلی، صرفا یک جور تصفیه حساب شخصی تلقی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز