خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع خبرنگاران:

قیمت خودرو تابع شرایط اقتصادی کشور است

asdasd
کد خبر : ۳۰۷۱۰۱

قیمت تابعی از شرایط اقتصادی کشور است و تنها حضور خارجیان نمی‌تواند ملاکی برای افزایش یا کاهش قیمت‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن صالحی‌نیا در حاشیه مراسم آغاز تولید خودروی ساندرو با اشاره به اینکه رتبه ایران در خودروسازی رتبه شانزدهم در دنیا را دارا است، گفت: هدف ما رسیدن به رتبه یازده در چشم‌انداز 1404 است که در این مسیر باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها و همچنین ارزش افزوده در بخش صنعت خودروسازی را برای رقابت با شرکت‌های بین‌المللی افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه آمادگی آن را داریم تا در قالب‌ عقد قراردادهای میان‌مدت و دراز مدت با استفاده از ظرفیت‌های قطعه‌سازان و مهندسی و طراحی محصول شرایط خود را برای صادرات بهبود بخشیم افزود: تا زمانی که در بخش استاندارد و کیفیت نتوانیم شرایط خود را بهبود بخشیم نمی‌توانیم در بازارهای بین‌المللی به این اهداف دست یابیم.

وی در مورد قیمت خودرو نیز گفت: قیمت تابعی از شرایط اقتصادی کشور است و تنها حضور خارجیان نمی‌تواند ملاکی برای افزایش یا کاهش قیمت‌ها باشد.

وی افزود: خودرو نیز محصولی مانند سایر محصولات صنعتی، کشاورزی وخدماتی است و قیمت آن به مجموعه عوامل تامین مواد اولیه‌، هزینه‌های نیروی انسانی، انرژی و سایر ملزومات مصرفی وتامین قطعات وابسته است و این عوامل تولید است که قیمت خودرو را مشخص می‌کند.

صالحی‌نیا ادامه داد: سه اصل کلی برای تولید خودروها در آینده در کنار ایمنی و کیفیت و رعایت‌استانداردهای روز دنیا محدوده قیمتی و خدمات پس از فروش خودرو خواهد بود که در کنار آن امکان صادرات نیز داشته باشیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا میزان داخلی‌سازی در تولید خودرو ساندرو 34 درصد است گفت: گزارشی که به ما داده شد 35 درصد بوده که ظرف دوماه آینده حداقل به 42 درصد  خواهد رسید و طی یکسال آینده به بالای 65 درصد و پس از آن به 80 درصد می‌رسد. اما امیدواریم تا صددرصد بتوانیم قطعات آن را در داخل تولید کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز