خبرگزاری کار ایران

پورزرندی خبر داد:

تسهیل در پرداخت شهروندان با کارت شهروندی، به زودی در سراسر کشور

asdasd
کد خبر : ۳۰۶۵۲۰

مدیر عامل بانک شهر از توزیع فضای پذیرندگی کارت شهروندی در سراسر کشور در آینده نزدیک خبر داد .

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، پورزرندی با بیان این‌که کارت شهروندی محصولی جدید و متفاوت از بانک شهر است که حاوی یک کیف پول الکترونیکی هوشمند به منظور تسهیل پرداخت‌های روزانه شهروندان است، گفت: با در دست داشتن این کیف، شهروندان می‌توانند با اطمینان خاطر و امنیت بالا تمامی پرداخت‌های خرد و کلان خود را انجام دهند.

وی با اشاره به ویژگی‌های این کارت، تصریح کرد: به کمک نوار مغناطیسی موجود در کنار تراشه هوشمند، این کارت می‌تواند برای خریدهای شتابی و انتقال وجه در کل شبکه بانکی کشور نیز مورد استفاده قرار گیرد و از این رو، مهم‌ترین هدف کارت کیف پول شهروندی ایجاد اطمینان خاطر برای مالکین و سرعت بخشیدن فرآیندهای مالی خرد است.

مدیر عامل بانک شهر در ادامه اظهار کرد: به منظور تحقق این هدف، پرداخت‌های خرد بدون نیاز به اتصال به شبکه و بدون نیاز به وارد کردن رمز کارت با سرعت بالا صورت می‌گیرد و بدین ترتیب می‌توان از این کیف پول همانند پول نقد در تمامی مراکز خرید، سامانه‌های حمل و نقل شهری مانند اتوبوس، مترو، پارکومتر و تاکسی استفاده کرد.

پورزرندی با اشاره به قابلیت چندجیبی بودن این کارت به منظور مدیریت بهینه مصارف ‌افزود: به این منظور، می توان با مراجعه به پذیرندگی‌های خاص که از جیب‌های متفاوتی از کارت استفاده می‌کنند به صورت هدفمند از کارت شهروندی استفاده کرد.

وی با بیان این‌که هم اکنون سازمان‌های زیر نظر شهرداری، به عنوان مشتریان این کارت هستند، گفت: سامانه جمع آوری خودکار کرایه (AFC)، مدیریت ناوگان حمل و نقل درون شهری(AVL)، صندوق صدقات الکترونیک، پرداخت هزینه پارکومتر، پرداخت هزینه بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی و موزه‌ها، پرداخت هزینه اماکن ورزشی، پرداخت هزینه پارکینگ‌های عمومی، پرداخت بلیط سینماها و سالن‌های تآتر، پرداخت بلیط شهر بازی، پرداخت هزینه خرید نان از نانوائی‌ها و ... از فضاهای پذیرندگی در دست تعریف برای کارت‌های شهروندی است.

به گفته مدیر عامل بانک شهر، این پروژه به منظور پیاده سازی تکنولوژی کارت شهروندی و کارت بلیط در ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی عمومی داخل شهر و سایر حوزه های پرداخت خرد انجام می‌شود، به گونه ای که پرداخت هزینه حمل و نقل به وسیله کارت شهروندی و توسط شهروندان صورت می‌گیرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز