خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:

مخابرات ایران در آستانه تغییر استراتژیک

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۲۶۴

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: سیاستهای توسعه برنامه ششم ایران که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد دارای 80 بند است که یک فصل کامل آن مربوط به فعالیتهای حوزه فناوری است. که این نشان دهنده اهمیت نظام به این ابزار و روش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نصراله جهانگرد در همایش دولت الکترونیک، کاربردها و فرآیندها و وظایف دستگاه‌های اجرایی، بیان داشت:  برنامه های توسعه و در تمام دنیا سه مولفه کلیدی دارد که در آن باید به فرهنگ، امنیت و اقتصاد توجه داشت به این سه مولفه به کارگیری فناوریهای پیشرفته نیز اضافه شده است چون پیشران تغییر و تحول فناوری است.

وی با اشاره به ترافیک اینترنت در دنیا افزود:ترافیک اینترنت دنیا 200 ترابایت است در حالی که این عدد در ایران 24 درصد یک ترابایت است که اگر این عدد به دو برسد مطلوب است.

وی افزود: در حال حاضر سه میلیارد ارتباط موبایل در دنیا است که این عدد در سال 2030 به 50 میلیارد خواهد رسید.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران افزود: امتیاز ایران براساس شاخص سابا در یک سال گذشته 5مرتبه بیشتر شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ظرفیت مورد نیاز طبق قانون برنامه پنجم در پهنای باند 42.5 مورد نیاز بوده است که این ظرفیت در ابتدای دولت یازدهم 0.5 و در حال حاضر 2.4 است.

وی تاکیدکرد: در آستانه تغییر استراتژیک کل مخابرات ایران هستیم به طوری که کل کشور به شبکه فیبرنوری وصل خواهد شد و هر شهری حداقل سه مسیر فیبر خواهد داشت. و دچار اختلال در ارتباطات نخواهد شد.

جهانگرد با اشاره به اینکه کل اینترنت جهان 13سرور دارد افزود: ده سرور اینترنت جهان در آمریکا است و سه سرور نیز در سوئد،‌هلند و ژاپن تامین می‌شود کپی این سرور به ایران منتقل شده است.

وی افزود: ظرفیت اینترنت ترابایت بر ثانیه در ابتدای دولت یازدهم 0.7 و د رحال حاضر 24 صدم ترابایت است در صورتی که مجموع مورد نیاز 5 ترابایت است.

معاون وزی ارتباطات در خصوص ظرفیت شبکه انتقال در بحث زیرساخت بیان داشت: ظرفیت شبکه انتقال از ابتدای دولت 2.6 برابر شده است.

وی در خصوص نسبت ترافیک داخل به خارج گفت: این ظرفیت 4 برابر شده است و باید بتوانیم ترافیک تقاضا را به صورت داخلی پاسخ دهیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص ویژگی های دولت الکترونیک بیان داشت: تاثیر اتلاف وقت شهروندان در مراجعات اداری در اقتصاد کشور به این گونه است که موجب اتلاف یک و نیم درصددر GDP می شود اما در صورت تحقق دولت الکترونیک GDP یک درصد رشد خواهد یافت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز