خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر تعاون از فعالیت 17 هزار تعاونی صنعتی در کشور خبرداد

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۷۵۲

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون 17 هزار تعاونی در بخش صنعتی و دو هزار واحد تعاونی در حوزه معدن در کشور فعالیت می کنند.

به گزارش ایلنا، سید حمید کلانتری روز شنبه در مراسم تجلیل از تعاونی های برتر استان زنجان با اشاره به اینکه در زمان حاضر نزدیک به 27 هزار تعاونی خدماتی، مسکن و توزیع در کشور فعالیت می کنند، افزود: نزدیک به شش هزار فروشگاه تعاونی مصرف با بیش از پنج میلیون نفر عضو در سطح کشور وجود دارد.

وی یادآوری کرد: تعاونی ها در 110 گرایش اقتصادی، خدماتی، تولیدی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه هنوز سهم تعاون در بخش اقتصاد از جایگاه پیش بینی شده بلند نظرانه است، ابراز کرد: در قانون اصل 44 و برنامه پنجم توسعه سهم بخش تعاون حدود شش درصد از اقتصاد ملی است که باید تلاش شود این رقم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از تعاونی ها روحیه تعاون و همکاری وجود ندارد ابراز کرد: این در حالی است که اگر هر تعاونی مدیریت قوی تری داشته باشد موفق تر خواهد بود و می تواند در افزایش بهره وری واحدها موثر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه از مجموع 450 تعاونی دانش بنیان در کشور صلاحیت 114 تعاونی از سوی دستگاه مربوطه تایید شده است، ادامه داد: فعالیت تعاونی ها تاثیر بسزایی در رونق و پویایی اقتصاد کشور دارد.

کلانتری با تاکید بر اینکه تقویت بخش تعاون موجب رشد سرمایه اجتماعی می شود افزود: امروزه هرچه سرمایه های اجتماعی در کشورها افزایش پیدا کند، مدیریت اجرایی و سیاسی کشور به روش سهل تری انجام می شود.

وی با بیان اینکه در وزارت تعاون برای پیشبرد برنامه ها و تحول در بخش تعاون هفت راهبرد تهیه شده که هر راهبرد دارای هفت برنامه است بیان کرد: این راهبردها شامل ترویج فرهنگ تعاون، توانمندسازی و تقویت مدیریت در تعاونی ها، توسعه تعاملات شبکه ای، توسعه همکاری های بین دستگاهی، تأمین مشوق ها و منابع مالی، تامین نظارت و توسعه بازار و برند می شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: اقتصاد کشور باید به سوی اقتصاد مردم محور پیش برود که این مهم برنامه های تعیین شده بخش تعاون را محقق می کند.

وی اظهار کرد: هم اکنون پنج میلیون نفر عضو تعاونی های مصرف هستند و به نوبه خود در توزیع عادلانه کالا نقش بسزایی دارند.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز