خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نیرو:

6 هزار پروژه آب و فاضلاب در سطح کشور در حال اجرا است

asdasd
کد خبر : ۳۰۲۴۴۴

معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت:بیش از شش هزار پروژه آب و فاضلاب در سطح کشور در حال اجرا است که از این تعداد 125 پروژه بزرگ و در سطح ملی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا جانباز روز پنجشنبه در جریان بازدید از طرح انتقال آب سد کوچری به خمین در جمع خبرنگاران افزود: 99.5 درصد جمعیت شهری و 78 درصدی جمعیت روستایی زیرپوشش شبکه آب شرب قرار دارند.

وی اظهارکرد: امسال افزون بر یکهزارو 800 میلیارد تومان اعتبار برای تامین منابع آب شرب و طرح‌های آبرسانی شهری اختصاص یافته است.

وی میزان اعتبار منابع آبی و آبرسانی مناطق این شرکت در سطح کشور را یک‌هزارو 600 میلیارد تومان ذکر کرد و توضیح داد: با تمهیدات اندیشیده شده بخش عمده ای از پرژه های نیمه تمام فاضلاب نیز امسال تکمیل خواهد شد که که یکی از آنها در شهر خمین است.

وی با بیان اینکه خدمات آب و فاضلاب در یکهزار و130 شهر در سطح کشور ارائه می شود، گفت: بیش از 250 شهر بزرگ در سطح کشور به شبکه فاضلاب متصل شده است.

جانباز از مشارکت بخش خصوصی در سال جاری در اجرای شبکه فاضلاب با اعتباری افزون بر یک‌هزار میلیاد تومان در60 شهر که بیشتر آنها در فلات مرکزی قراردارند خبرداد و افزود: با اجرا و تکمیل این طرح ها توسط بخش خصوصی تعداد شهرهای برخوردار از شبکه فاضلاب به 300 شهر افزایش خواهد یافت .

وی تصریح کرد: برای برداشت و تولید هرمتر مکعب آب شرب درمناطق شهری کشور طبق محاسبات کارشناسان، 10 هزار ریال هزینه می شود در صورتی که برای این مقدار آب تنها سه هزارو 200 ریال از مشترکان شهری وجه دریافت می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز