خبرگزاری کار ایران

همایش الزامات اجرایی نقشه راه توسعه دولت:

بخش خصوصی در ایجاد دولت الکترونیک نقش فعال و درستی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۶۳۴

ایجاد دولت الکترونیکی کمک می‌کند تا دسترسی مردم به دولت فراگیر، سریع و چابک شده و پاسخگویی در دولت شفاف شود.

رضا باقری اصل گفت: مسیر دستیابی به دولت الکترونیکی مسیر طولانی است و رتبه ما از سال ۲۰۱۲ تا سال ۲۰۱۴ در جهان در حوزه دولت الکترونیک یپنج رتبه افت داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون سازمان فناوری اطلاعات در همایش الزامات اجرایی نقشه راه توسعه دولت، هدف از ایجاد دولت الکترونیک را تبدیل دولت خان‌سالار به دولت کارآفرین، مشارکت‌جو و تعامل پذیر دانست و گفت: ایجاد دولت الکترونیکی کمک می‌کند تا دسترسی مردم به دولت فراگیر، سریع و چابک شده و پاسخگویی در دولت شفاف شود.

باقری اصل با اشاره به اجرای پروژه نشنال IZ در قالب دولت الکترونیک خاطرنشان کرد: ایجاد این پروژه به این معناست که چندین پایگاه اطلاعاتی دستگاه‌های مختلف در قالب چند پایگاه اصلی در نظر گرفته می‌شوند و برای تبادل اطلاعات به پایگاه‌های اصلی وصل می‌شوند که این پروژه از جمله پروژه‌های مورد نیاز برای خدمات الکترونیکی دستگاه‌هاست.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته توسعه دولت الکترونیک متناسب با برنامه سند چشم انداز نبوده است، گفت: از سوی دیگر بسیاری از پروژه‌های دولت الکترونیک در سال‌های گذشته به شکست منجر شده است که علت این امر نبود یک نگاه سیستماتیکی در برنامه‌های مرتبط است.

باقری اصل با تاکید بر لزوم ایجاد نگاهی سیستماتیک برای شکل گیری دولت الکترونیک تصریح کرد: دولت الکترونیک را نباید فقط ارائه خدمات الکترونیکی در نظر گرفت بلکه در دولت الکترونیک می‌توان برنامه‌هایی از جمله ایجاد تقویت زیرساختهای الکترونیکی و ارتباطی کشور را نیز گنجاند.

همچنین دراین همایش کاظم آیت‌اللهی - رییس سازمان نصر کشور - به ظرفیتهای بخش خصوصی در توسعه دولت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: استنباط بخش خصوصی این است که کشور در راه‌اندازی دولت الکترونیک عقب مانده است و یکی از راهکارهای جبران این عقب ماندگی این است که اجرای پروژه ایجاد دولت الکترونیک به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: ‌ لازم است برخلاف رویه‌های سابق بخش خصوصی در ایجاد دولت الکترونیک نقش فعال و درستی داشته باشد و جایگاه این بخش در برنامه‌های آینده پررنگ‌تر در نظر گرفته شود.

آیت اللهی تصریح کرد: ‌ من صراحتا می‌گویم که بخش خصوصی آمادگی کامل برای اجرای تمام پروژه‌های دولت الکترونیکی، سرمایه‌گذاری در اجرای این پروژه‌ها، ارائه مشاوره، طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی از پروژه‌های مختلف در این زمینه را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز