خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با ایلنا:

موقعیت ژئوپلیتیک برگ برنده نفتی ایران/راه برای مدرن شدن صنعت نفت باز شده است

آرمن با بیان اینکه نفت ایران در حال گذار از فضای ناامن سرمایه گذاری و توسعه صنعت نفت است، گفت: اگر شرایط را به لحاظ جذب سرمایه گذاری و توسعه میادین مشترک فراهم کنیم ظرف 3 تا 4 سال آینده به قطب اصلی تولید نفت و گاز جهان بدل خواهیم شد.

سید عزیز آرمن کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به بازگشت ایران به جایگاه اصلی در صنعت نفت بعد از لغو تحریم ها، گفت: با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک و جغرافیایی ایران و به لحاظ دسترسی به آب‌های بین المللی و توان تامین امنیت معابر نفتی در آینده‌ای نزدیک ایران می‌تواند به قطب اصلی تامین انرژی جهان تبدیل شود.

وی افزود: علاوه بر موقعیت سیاسی و جغرافیایی ذخایر و پتانسیل های تولید نفت و گاز ایران مهمترین مزیت ما در مواجهه با کشورهای رقیب خواهد بود.

آرمن تصریح کرد: اگر شرایط و مقدمات سیاسی مربوطه فراهم و تعاملات بین المللی با کشورهای بزرگ بهبود یابد ایران می تواند بازیگر اصلی بازار نفت و گاز جهان باشد.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر اقدامات دولت نیازمند عزم ملی برای دستیابی به اهداف بلند مدت نفت هستیم، اظهار داشت: طی ساله های گذشته به لحاظ سرمایه گذاری و توسعه صنعت نفت بسیار عقب ماندیم اما اکنون با توجه به راههایی که به لحاظ سیاسی باز شده و تعاملات خوبی که در سطح وزارت نفت با دنیای مدرن در حال شکل گیری است امکان استفاده از تکنولوژی های جدید برای ازدیاد برداشت و توسعه میادین اصلی نفت و گاز فراهم می شود و امیدواری ها را برای بازگشت مجدد نفت ایران به جایگاه اصلی و تا رسیدن به جمع شرکت های بزرگ نفتی جهان افزایش می دهد.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: با برنامه ریزی هایی که در وزارت نفت صورت گرفته  شرایط برای سرمایه گذاری های عظیم فراهم شده به شرطی که بتوانیم از فضای نا اطمینانی که برای کسب و کار کشورها طی سالهای گذشته بوجود آمده بود براحتی عبور کنیم .

وی خاطرنشان کرد: ما بیش از هر چیز باید شرایط را برای افزایش ظرفیت و تولید بیشتر فراهم کنیم تا بتوانیم پاسخگوی افزایش تقاضای بازار جهانی باشیم.

آرمن گفت: اگر شرایط را به لحاظ جذب سرمایه گذاری و توسعه میادین مشترک فراهم کنیم ظرف 3 تا 4 سال آینده به قطب اصلی تولید نفت و گاز جهان بدل خواهیم شد.

کد خبر : ۲۹۹۶۵۸