خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات خبر داد:

افزایش چهار برابری پهنای باند اینترنت

asdasd
کد خبر : ۲۹۷۳۳۵

محمود واعظی گفت: پهنای باند اینترنت قبل از دولت یازدهم، 600 گیگابیت بر ثانیه بوده که طی دو سال هم اکنون به 2400 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی روز شنبه در جریان سفر خود به خراسان جنوبی در دیدار با امام جمعه بیرجند با اشاره به افزایش چهار برابری پهنای باند اینترنت افزود: پهنای باند اینترنت قبل از دولت یازدهم، 600 گیگابیت بر ثانیه بوده که طی دو سال هم اکنون به 2400 گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پیوست فرهنگی در حوزه ارتباطات و فناوری گفت: این پیوست در شورای برنامه ریزی برای مطرح و تصویب شدن در نوبت قرار دارد.

وی افزود: هدف دولت کوچک سازی بر اساس اقتصاد مقاومتی است که باید تمام امورات در اختیار مردم و بخش خصوصی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم که باید کار فرهنگی انجام دهیم یادآور شد: فضای مجازی هم یک فرصت و هم یک تهدید است.

واعظی ادامه داد: فضای مجازی از این لحاظ که دنیای جدیدی را پیش روی ما باز کرده و سوزن را در کاهدان برای ما پیدا می کند یک فرصت تلقی می شود.

وی با بیان اینکه در مورد فضای مجازی در صورتی که فرهنگ سازی نشود یک تهدید است گفت: هر فناوری و هر پدیده جدیدی که وارد جامعه ما می شود باید آنرا جهت دهیم و وظیفه همه دستگاههای مربوطه بومی سازی آن پدیده جدید است.

وی افزود: همیشه باید تهدید را به فرصت تبدیل کنیم و نیز استفاده از هر پدیده جدید را به مردم تعلیم دهیم زیرا آنچه که مفید است نباید از گردونه حذف شود بلکه باید فرهنگ سازی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امسال 360 روستای خراسان جنوبی از قابلیت اینترنت برخوردار می شوند گفت: طی سال گذشته 88 تا 90 روستای این استان از قابلیت اینترنت برخوردار شدند.

واعظی یادآور شد: همه روستاهای دارای 10 خانوار خراسان جنوبی از امکانات ارتباطی برخوردارند و باید تلاش کنیم مابقی روستاهای این استان نیز از این مزایا بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه پهناور بودن استان خراسان جنوبی گفت: هر چه استانها از همدیگر دور تر باشند نیاز به سرمایه گذاری زیادتری دارند که این استان هم با توجه به جمعیت پراکنده و با سرمایه گذاری کم آن باید خدمات بیشتری به مردم این خطه ارائه شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه موضوع خشکسالی و مرزنشینی در خراسان جنوبی باید مد نظر مسوولان باشد تصریح کرد: دولت وظیفه دارد که زیر ساختهای لازم را در راستای پیشرفت این استان فراهم کند.

وی با اشاره به مرزی بودن خراسان جنوبی افزود: تامین امنیت و رفاه مردم یکی از وظایف اصلی حکومت است لذا اگر مرزنشینان متعهدی نسبت به نظام داشته باشیم حکومت آرامش دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آمار زیاد روستاها در خراسان جنوبی از اهمیت زیادی در دولت برخوردار است گفت: روستاها به دلیل شرایط خاصی که دارند نباید خالی از سکنه باشند.

واعظی با اشاره به اینکه سیاست دولت این نیست که به گذشته نگاه کند گفت: نگاه دولت تدبیر و امید به آینده و توکلش به خدا و نیز حمایت های رهبر معظم انقلاب ،در تمام دوران هاست.

وی گفت: ما خوشبین هستیم که دولت می تواند بر مشکلات قائق آید و مذاکرات هسته ای که ایران در مقابل دنیا نشست، امید است مذاکرات را به سرانجام برسانیم.

وی ابراز امیدواری کرد، دولت بر اساس برنامه از تحریم ها خارج شود و سال آینده رونق اقتصادی داشته باشیم تا وضعیت مردم بهتر شود که در این راستا دولت نباید از مردم فاصله بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز