خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف:

بخش تولیدی نیازمند تمهیداتی در جهت مصوبات شورای پول و اعتبار است

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف گفت: بخش تولید کشور نیازمندحمایت و تزریق سرمایه است.

عبداله بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا بیان داشت: بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار باید چاره اندیشی  و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از نابودی بخش کثیری از بدهکاران تولید کننده کشور به سیستم مالی پیدا کنندو در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود:  بانک ها می‌توانند عامل مهمی برای فروش کالا باشند، یعنی فرش را با قیمت اقساط طولانی مدت به مشتری واگذار کنند.

بهرامی در خصوص بازار خرید فرش در کشور بیان داشت:  بازار خرید فرش در کشور وجود دارد اما کسی از تولیدکننده فرش دستباف حمایت نمی‌کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف تعداد تعاونی های فرش مشغول در کشور را 3هزار و 260 تعاونی اعلام کرد و افزود: افزایش تعداد تعاونی ها بدون افزایش کیفیت بازاریابی و فروش فعالیت تعاونی ها را دچار مشکل می‌کند.

وی در خصوص شرایط حمایت از اتحادیه ها و تعاونی ها بیان داشت: تورم چند سال اخیر و رکود حاکم بر بازار با چالش های شدید نقدینگی روبرو هستند با این اوصاف از بانک توسعه تعاون انتظار می رفت که به مدد و حمایت از اتحادیه ها و تعاونی های فرش دستباف همت کند که چنین اتفاقی رخ نداده است.

 وی در پایان تاکید کرد: بانکی که بنا بود اسباب توسعه و رشد برای بخش تعاون باشد تبدیل به شاکی سرسخت بخش تعاون شده و کمر همت بسته تا با واخواست اسناد ضمانتی تشکل‌های فرش دستباف عرصه را بر فعالیت آنها تنگ کرده و اسباب نابودی و ورشکستگی آنها را مهیا نماید؛ نیاز است در دستور العمل های و مصوبات شورای پول و اعتبار برای بخش تولیدی کشور تمهیدات ویژه ای جهت حمایت در این موقعیت  اقتصادی گرفته و اجرا شود .

کد خبر : ۲۹۲۲۵۷