خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو:

خشکسالی‌های پی در پی شرایط کشور را بحرانی کرد

طرح فاضلاب شهرستان ساوه در استان مرکزی عصر روز گذشته (شنبه) با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایلنا، "حمید چیت‌چیان" در آیین آغاز بهره‌برداری از طرح جمع‌آوری و تصفیه‌ فاضلاب شهر ساوه این طرح را خدمتی ارزشمند در جهت حفظ محیط زیست و بهداشت شهروندان دانست و اظهار داشت: توسعه شبکه‌ها و تاسیسات آب و فاضلاب در کشور علاوه بر افزایش ضریب بهداشت و سلامت جامعه باعث پیشگیری از آلوده شدن آب سفره‌های زیرزمینی و سطحی شده و از پساب حاصل از تصفیه فاضلاب‌ها می‌توان در بخش‌های کشاورزی و صنعت استفاده کرد.

وی ضمن تاکید بر توسعه شبکه‌های بهداشتی فاضلاب در سایر شهرها اظهار داشت: استان مرکزی در توسعه و اجرای طرح‌های فاضلاب در شاخص کشوری پیشرو است.

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت بارندگی و خشکسالی‌های پی در پی طی سال‌های گذشته در کشور تصریح کرد: کشور ما در حال حاضر از نظر مسائل آبی در شرایط سخت و بحرانی قرار گرفته است و تمام تلاش مسئولان در این حوزه تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی برای هم‌وطنان به بهترین وجه است.

وی با اشاره به برگزاری مناقصه اجرای طرح آب‌رسانی به شهر ساوه از سد کوچری تصریح کرد: این طرح از طریق فاینانس خارجی اجرا خواهد شد و با اجرای آن آبی با کیفیت مطلوب به شبکه آب‌رسانی شهر ساوه خواهد شد.

در آغاز این مراسم،  "عبدالرضا خلیلی" مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گزارشی در خصوص طرح فاضلاب ساوه ارائه کرد و گفت: طرح فاضلاب شهر ساوه با اعتباری بالغ بر 390 میلیارد ریال شامل ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب 220 هزار نفری با فرایند تصفیه لجن فعال با هوادهی گسترده و ظرفیت تصفیه 35 هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز، اجرای بیش از 56 کیلومتر شبکه اصلی،خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب و نصب 2600 فقره انشعاب اجرا شده است.

وی عنوان کرد: این طرح در راستای اهداف زیست محیطی و اقتصادی اجرای طرح های فاضلاب همچون حفظ و بالا بردن سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیر زمینی و سطحی و امکان استفاده از پساب تصفیه شده در گسترش فضای سبز و صنعت در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار گرفته و اجرا شده است.

بر اساس این گزارش در آئین آغاز بهره‌برداری از طرح فاضلاب شهر ساوه مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار استان مرکزی، نماینده مردم شهرستان‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر ساوه، فرماندار شهرستان و جمعی از مسئولان و مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

در ادامه، وزیر نیرو و همراهان با افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب ساوه از اتاق کنترل، آزمایشگاه فاضلاب و سایت تصفیه‌خانه بازدید کردند.

کد خبر : ۲۸۹۸۷۵