خبرگزاری کار ایران

800 هزار مودی اظهار نامه مالیاتی را اینترنتی تکمیل کردند

asdasd
کد خبر : ۲۸۷۵۸۶

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مودیان مالیاتی تاپایان تیر فرصت دارند از طریق اینترنت اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل کنند، گفت: تاکنون 836 هزار و 555 مودی اظهارنامه خود را تکمیل و قبض پرداخت مالیات را دریافت کرده اند.

به گزارش ایلنا، نادر آریا افزود: 3 میلیون و 800 هزار مودی حقوقی و حقیقی مالیاتی از دو سال گذشته در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت نام کرده اند که این افراد می توانند با مراجعه به سامانه www.tax.gov.ir اظهارنامه مالیاتی سال 93 خود را تکمیل و پس از دریافت قبض مالیاتی آن را از طریق همین سامانه یا مراجعه به دستگاههای خودپرداز یا شعب بانک پرداخت کنند.

وی افزود: نیازی به مراجعه مودیان به دفاتر و سازمان های امور مالیاتی نیست و هر مودی می تواند از طریق اینترنت شخصی حتی با سرعت پایین، اظهار نامه خود را تکمیل کند.

وی گفت: همچنین کسانی که دسترسی به اینترنت شخصی ندارند می توانند از طریق دفاتر پیشخوان دولت، کافی نت ها، واحدهای پست و مشاوران رسمی مالیات که آموزش لازم را دیده و مجوز دریافت کرده اند، اظهارنامه خود را تکمیل کنند.

آریا به مودیان مالیاتی توصیه کرد: تکمیل اظهارنامه خود را به روزهای آخر تیر موکول نکنند چرا که ممکن است با ترافیک و احیانا کندی سامانه مواجه شوند.

وی گفت: همچنین مودیان در تکمیل اظهارنامه خود دقت لازم را داشته باشند چرا که این اظهارنامه منبع رسمی رسیدگی به مالیات مودی است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی کشور گفت: سیستم ما امنیت لازم را دارد و تاکنون در خطوط ارتباطی و مرکز سامانه هیچ گونه وقفه و کندی نداشته ایم.

وی گفت: مودی بعد از هر مرحله ای که در سامانه انجام می دهد یک پیامک دریافت می کند.

آریا افزود: بعد از تیر، بلافاصله همکاران ما به مدت یک سال فرصت رسیدگی به اظهارنامه مودیان را دارند و آن را راستی آزمایی می کنند و سپس اوراق تشخیص مالیاتی را صادر می کنند و با قطعی سازی مالیات آخرین مرحله آن را به انجام می رسانند.

وی اظهار داشت: در این مرحله نیز به محض پایان هر فرآیند مودی پیامک مخصوص خود را دریافت می کند و اگر لازم بود می تواند به سامانه مراجعه کند.

وی تصریح کرد: در سامانه، تقسیط مالیات نیز پیش بینی و مودی می تواند معادل پیش قسط را که در سامانه آورده شده است، پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز