خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها وزارت صنعت در پاسخ به ایلنا :

خروج بنگاه‌های اقتصادی از بدهی‌ به بانک ها هدف اصلی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است

هم اکنون 85 هزار و 200 واحد فعال صنعتی با اشتغال 2 میلیون و 280 هزار نفر در کشور مشغول بکارند و همچنین 9 هزار و 100 واحد معدنی با اشتغال مستقیم 137 هزار نفر فعالند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی یزدانی معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها و رئیس ستاد بزرگداشت روز صنعت و معدن پیش از ظهر امروز در یک نشست خبری با اعلام اینکه روز صنعت و معدن امسال در روز سه‌شنبه نهم تیرماه برگزار خواهد شد اظهار داشت: به دلیل همزمانی روز صنعت با جلسه هیات دولت در روز دهم تیرماه نکوداشت این روز یک روز جلوتر برگزار خواهد شد .

وی با بیان اینکه این روز با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار خواهد شد گفت: تعامل با تشکل‌ها در بخش خصوصی از محوری‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری است و نگاه‌ به برنامه ششم در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال ازدیگر محورهای مورد توجه این وزارتخانه است.

وی ادامه داد: امسال در خصوص انتخاب واحدهای صنعتی و معدنی تجدیدنظرهایی صورت گرفته است و معیارهای انتخاب واحدها بازنگری شدند و در مجموع  283 واحد صنعتی و معدنی پیشکسوت و نمونه از 31 استان کشور مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد 132 واحد صنعتی، 100 واحد معدنی و 51 واحد مربوط به طرح‌های صنعتی هستند که از این مجموعه 15 واحد صنعتی و معدنی پیشکسوت انتخاب شدند. همچنین یک شهرک صنعتی نمونه و یک واحد تولیدی نیمه‌دولتی انتخاب شده اند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به یکی از معیارهای انتخاب واحد های صنعتی گفت: بخشی از واحدهای انتخاب شده در حوزه صادرات فعالند و در سه ماه ابتدای سال جاری بالغ بر 50 میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها به وزارتخانه تخصیص دادند و تعدادی از این واحدهای برتر با همکاری سازمان توسعه تجارت ایران به وزارتخانه معرفی شدند.

یزدانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعداد واحدهای صنعتی در کشور گفت: هم اکنون 85 هزار و 200 واحد فعال صنعتی با اشتغال 2 میلیون و 280 هزار نفر در کشور مشغول بکارند و همچنین 9 هزار و 100 واحد معدنی با اشتغال مستقیم 137 هزار نفر فعالند.

وی تصریح کرد: همچنین 91 هزار طرح صنعتی در کشور در حال اجراست که 2 هزار و 650 هزار نفر اشتغال به همراه دارد و برخی از این طرح‌ها بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند که می تواند بالغ بر 335 هزار اشتغال مستقیم در 9 هزار و 800 طرح صنعتی ایجاد ‌کند.

 معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان‌ها خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت در طول یک سال گذشته تصویب قانون رفع موانع تولید بوده که عمده آیین‌نامه‌ها کمتر از 2 ماه به تصویب رسید.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و چاره اندیشی این کارگروه برای بدهی واحدهای تولیدی به سیستم‌های بانکی گفت: با تصویب هیات وزیران این کارگروه تشکیل شد و این کارگروه متشکل از مدیران بانک‌ها در سراسر استانها است که یکی از محوری‌ترین اهداف این کارگروه خروج بنگاه‌های اقتصادی از بدهی‌ها و تزریق نقدینگی جدید و حفظ و توسعه اشتغال فعلی است.

این مقام مسئول در وزارت صنعت با اشاره به محدویت‌هایی که بانک‌ها برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده‌اند گفت: برای سرعت دادن به سرمایه‌گذاری در کشور و ارتقای سلامت اداری بسیاری از گلوگاه‌ها شناسایی شدند ودر قانون رفع موانع تولید چاره اندیشی شده است و بر این اساس دیگر نیازی نیست سرمایه‌گذاران به سازمان‌های مختلف مراجعه کنند بلکه مستقیم با حضور در بانک عامل می‌توانند از منابع ارزی و ریالی صندوق توسعه ملی بهره‌مند شوند و دیگر مشکلی برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود.

کد خبر : ۲۸۶۴۷۴